דיגיטל וטק

הפיתוח החדשני שמשנה את מין האפרוח - ומציל את הזכרים

אפרוחים זכרים רבים מושמדים מכיוון שהם אינם מניבים רווח כמו הנקבות בשל אי היכולת שלהם להטיל ביצים. פיתוח ישראלי חדשני מסוגל להפוך את מינם של האפרוחים באמצעות טכנולוגיה מבוססת גלי קול

מערכת ice | 
אפרוחים (צילום pixabay)
מספר גדול של אפרוחים זכרים שמגיעים לעולם הולכים למשחטה מכיוון שהם לא רווחיים כמו הנקבות, שיש להן את היכולת להטיל ביצים, והם גדלים בקצב איטי יותר כדי להימכר למאכל. סטארטאפ ישראלי הקרוי SOOS מסוגל להפוך את מינם של האפרוחים כבר בתוך הביצה.
התהליך שקורה הוא שהביצים מאוחסנות במגשים, ועליהם יש רמקולים הגורמים לביצים לרטוט במהלך דגירה של כ-21 יום. כל מגש מצויד בחיישני תנועה, המודדים את אנרגיית רטט הקול של הביצים, ולמעשה רטט הקול מוחדר בתקופת הדגירה, וככה יש סבירות שגם אצל אפרוחים זכרים יתפתחו שחלות - החוקרים ב-SOOS טוענים שההליך מעלה את אחוז הנקבות מ-50 ל-80. בכך ניתן להציל עד שישה מיליארד אפרוחים זכרים בשנה.
למרות זאת, יש ביקורת על הל היזמים שפיתחו את SOOS, על כך שהם "משחקים את תפקיד אלוהים". יעל אלטר, מייסדת שותפה בסטארט-אפ, משיבה כי "אנחנו סבורים שההשפעות החיוביות של הפתרון שלנו עולות על החסרונות. אנחנו משפרים את רווחת בעלי החיים, מגדילים את ייצור הביצים בעולם, ומנגישים חלבון חשוב במחירים נמוכים יותר לאוכולוסיות רבות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה