דיגיטל וטק

כך גיליתי שהשכן לאופן-ספייס גנב - והחזרתי את הגניבה

מה קרה כשעובד באתר ice גילה, לגמרי במקרה, שלידו יושב מישהוא שמשתמש בסחורה גנובה? האם גם אתם מחזיקים סחורה גנובה בלי לדעת על זה בכלל? מדור "סליחה, תקלה" בסיפור על רמקולים יקרים שנגנבו על ידי מישהוא שבכלל לא שם לב שהוא משתמש ברמקולים של מישהוא אחר
יאיר מור |  1
פורץ (צילום TheDigitalWay / Unsplash)
"מישהוא פה מחובר במקרה לרמקול של אדיפייר?" – את השאלה הזו שאל הבחור מהמשרד השכן את יושבי האופן-ספייס של ice שוב ושוב במהלך מספר חודשים בשנה שעברה. כל יומיים בערך הוא היה מצלצל בפעמון הדלת, רק כדי לעבור אחד אחד בין כל העובדים כאן ולשאול אותם אם המחשב שלהם מחובר לרמקולים של אדיפייר. כלומר: שלו. לא, לא קוראים לו אדיפייר. Edifier היא חברה סינית שמייצרת רמקולים לא רעים בכלל, והרמקולים בסטודיו של השכן הגיעו מפס הייצור שלה – ולא חשוב כמה פעמים הוא ניסה לכבות ולהדליק, לנתק ולחבר למחשב – הרמקולים האיכותיים האלה, שעולים אלפי שקלים, התעקשו להשמיע את התראות הוואטסאפ והסטוריז הנוראיים שבהם צפה מישהוא אחר.
כל עובדי אייס, ללא יוצא מן הכלל, אמרו לו פעם אחר פעם שהם לא מחוברים לשום אדיפייר, לא מכירים אדיפייר ובכלל, מאז שהוא ייצג הביך את ישראל באירוויזיון 2006 די נעלמו עקבותיו. ובכלל, אצלנו לא משתמשים ברמקולים בלוטות' – כי כפי שסיפרתי בשבוע שעבר, באייס מותר פשוט להשמיע רעש באופן-ספייס מהרמקולים המובנים של הלפטופים, ולא משנה אם מדובר בסטורי של אופירה אסייג או בשיר ההוא של אדיפייר – סליחה, אדי באטלר – מ-2006.

השבועות עברו, עובדים התחלפו ויום אחד ניגש אליי עובד שהתלונן בדיוק על אותו דבר שהעובדת מהסיפור של השבוע שעבר התלוננה: המחשב שלו מסרב להשמיע צלילים. לא חשוב כמה הוא מגביר את עוצמת השמע, מחבר אוזניות, מנתק אותן – הסרטונים נותרים אילמים כמו צ'ארלי צ'אפלין או לורל והארדי (או, כפי שהם מוכרים יותר בישראל: השמן והרזה).
בחיוך ממזרי ניגשתי למחשב של אותו עובד – הרי כבר ידעתי מה התקלה: הוא חושב שיש רמקולים מובנים במסך! שום דבר לא הכין אותי לזוועה שנחשפתי אליה כשלחצתי על אייקון הרמקול בתחתית המסך ואז על החץ הסמוך, כדי לבדוק דרך מה המחשב מנסה להשמיע צלילים. "Edifier e25". הדגם שיושב על השולחן בסטודיו ליד וכל עובדי אייס טוענים שמעולם לא שמעו עליהם או אותם.
היד שלי התנגשה בפרצוף בעוצמה שאפשר היה לשמוע גם בלי רמקולים אלחוטיים איכותיים. ניגשתי להגדרות הבלוטות' של המחשב, לחצתי על שם הדגם של הרמקולים ואז על כפתור "הסר התקן" ("Remove Device"), וידאתי שכעת המחשב מנגן דרך הרמקולים המובנים – ורצתי לסטודיו, לבשר לבעליהם המאושרים של הרמקולים החטופים שבמבצע צבאי נועז חילצתי אותם מטלפיהם של אופירה אסייג, אדי באטלר והתראות וואטסאפ של אנשים שלא שמים לב שהמחשב שלהם מחובר לרמקולים של מישהוא אחר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תודה לך על שביזבזת לי 3 דקות מהחיים.. (ל"ת)
    . 09/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור