דיגיטל וטק

שיבושים ברכבת? ההודעה הדרמטית שהופצה ברשת

קבוצת האקרים ותיקה טוענת כי פרצה למערכת של רכבת ישראל והזמינה את הגולשים לתקוף אותה. עם זאת, ברכבת ישראל אומרים: ניסיונות פריצה יש כל הזמן, אך כרגע אין אף הצלחה
יאיר מור | 
רכבת ישראל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
האם האקרים הצליחו לפרוץ למערכות של חברת רכבת ישראל? קבוצת GhostSec, הפעילה מאוד נגד ישראל בחודשים האחרונים, טענה אתמול בערוץ הטלגרם שלה כי הצליחה להשיג גישה למערכת שבה משתמשת רכבת ישראל כדי לנהל את שירות הלקוחות שלה.
"חברת הרכבת האהובה עלינו, יהיה חבל עם הגישה למערכות הכרטוס, התמיכה וההודעות שלכם תודלף", כתבו ההאקרים. "כמות החרX שתישלח, תימחק ותושג תהיה נוראית! בכל אופן, התחלנו במופע האימים הכאוטי הזה שיחולל סערה במערכת ה-Glassix של רכבת ישראל, וגם אתם יכולים להשתתף על ידי דפיקה מוחלטת של מערכת התקשורת שלכם ב-Glassix, על ידי הצפה שלה בבקשות שונות, מחיקת כרטיסים ואפילו השגת מידע".
ההאקרים צירפו להודעה מה שנראה כמפתח לגישה למערכת של רכבת ישראל באתר החברה, שכאמור משמשת לניהול שירותי לקוחות.
לסיום, הם הוסיפו מסר למדינת ישראל: "שחררו את פלסטין, עצרו את הכיבוש והאלימות נגד העם הפלסטיני! וזכרו ללכת להזד**ן, אנחנו רוצים לראות אם צה"ל ינסה להכחיש את זה, ויותר חשוב רוצים לראות איזו תעמולה שטותית תנסו ליצור פה!".
עם זאת, כנראה שההאקרים לא באמת פרצו לשום דבר. בקבוצה של קבוצת הסייבר הישראלית Termux נכתב כי הקבוצה, שפעילה מזה כשלוש שנים ופורצת בעיקר לממשלות ושירותים מדינתיים – בין אם מדובר בניגריה, קנדה, רוסיה, דאע"ש או ישראל – לא באמת פרצה לשום דבר. גם ברכבת ישראל הבהירו לאתר ice כי כרגע, לפי אגף הסייבר בחברה, אין שום אירוע סייבר פעיל – לא פריצה, לא תקיפה ולא שום דבר אחר. עם זאת, הם רמזו, ניסיונות יש כל הזמן, ולפעמים ההאקרים מצהירים על הצלחות שלו היו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה