דיגיטל וטק

אפל מתערבת בפוליטיקה? דורשת מספקים לבחור צד

בזמן שהאישה שעשויה להפוך במצב מסוים לנשיאת ארה"ב מביעה תמיכה בטייוואן, אפל בחרה לנקוט בצד ההפוך ולדרוש חד וחלק מכל הספקים שלה להזדהות עם סין. למה היא עשתה את זה?
יאיר מור | 
אפל (צילום vecteezy)
אפל הודיעה ביום שישי לספקי הרכיבים למכשיריה בטייוואן כי היא מבקשת מהם לוודא שהחלקים שהם שולחים למפעלי ההרכבה שלה בסין לא יישאו, חלילה, מסרים פוליטיים – וב"מסרים פוליטיים" הכוונה היא לשורה הטריוויאלית לחלוטין שהתרגלנו לראות בעשורים האחרונים על מוצרים רבים: "Made in Taiwan".
לדברי אפל, על פי דיווח של מקורות לאתר היפני Nikkei, כעת מחויב כל רכיב המיוצר באי הסמוך לסין ועתיד להישלח למדינה המאוכלסת בעולם לשאת תווית לפיה הוא מיוצר ב"טייוואן, סין" או "טייפה הסינית". הסיבה למהלך, לפי המקורות: ביום חמישי עיכבו רשויות המכס הסיניות משלוח של רכיבים למכשירי אייפון כדי "לבדוק" שהם אינם מכילים את מה שהמדינה טוענת כעת שהוא מסר פוליטי בעייתי, למרות היסטוריה ארוכה של שימוש חסר כל הקשר פוליטי.
התקרית הזו הלחיצה את אפל מאוד, שכן בימים הקרובים אמור להתחיל ייצור הדור הבא של הסמארטפונים שלה – אייפון 14. כל עיכוב בכניסת הרכיבים לסין ומשלוח שלהם למפעלי ההרכבה עלול להוביל לעיכובים בהשקה ובאספקה העולמית, ולפגוע אנושות במכשיר הנמכר ביותר בהיסטוריה של אפל, שעדיין מהווה את מקור ההכנסה העיקרי של החברה – לפי דו"ח הרבעון השלישי שלה, שפורסם לפני שבוע וחצי, אייפון מכניס לכיסה יותר מפי שניים ממקור ההכנסה הבא שלה (41 מיליארד דולר לעומת 20 מיליארד משירותים).
כידוע, בימים האחרונים הפכו יחסי סין-טייוואן לרגישים ביותר מזה עשורים, לאחר ביקורה של יו"רית בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, באי והבעת תמיכה בעצמאותו. בתגובה הודיעה סין כי מעתה ואילך היא דורשת מכל סחורה מהאי מעין הצהרת נאמנות לממלכה שמתיימרת לשלוט עליו, כאשר מוצרים שיימצאו ככוללים את ה'מסר הבעייתי' "Made in Taiwan" ללא ההודאה בבעלותה של סין על האי יובילו להטלת קנסות של 4,000 יואן (כ-600 דולר) על היצרנים או החרמה של המוצרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה