דיגיטל וטק

אתר משרד הבריאות מותקף על ידי האקרים

אתר המשרד מותקף זה למעלה משעה על ידי האקרים, שגורמים לשיבוש בפעילות האתר. המשרד מדגיש כי המתקפה נמצאת בטיפול, וגולשים מישראל לא יחושו בה כלל
יאיר מור | 
משרד הבריאות (צילום flickr/ zeevveez)
אתר משרד הבריאות חטף הערב (ראשון) וירוס: מתקפת מניעת שירות מבוזרת גורמת לקשיים בגישה לאתר. לפי הודעה שהוציאה דוברות המשרד, "האתר לא זמין לסירוגין מחו"ל, ואולם הוא זמין לגולשים מישראל. הנושא מטופל ע"י המשרד וממשל זמין". בהודעה נאמר גם כי מדובר ב"מתקפה חריגה".
מבדיקת אתר ice עולה כי האתר עולה בגלישה מישראל, אך נפתח באופן חלקי בלבד בגלישה מחו"ל, מה שהופך אותו לבלתי שמיש למעשה לגולשים ישראלים במדינות אחרות.
מתקפות מניעת שירות מבוזרות הן פעולות שמבוצעות על ידי האקרים שיש להם גישה למחשבים או מכשירים אחרים רבים המחוברים לרשת ונמצאים בשליטתם בזכות החדרת רושעות שונות. ברגע מסוים, מקבלים כל אותם מחשבים ומכשירים את ההוראה לשלוח בקשות התחברות חוזרות ונשנות לשרת מסוים, הקשור לאתר או שירות שבו רוצים לפגוע, ללא כל כוונה להמתין ל"תשובה", אלא רק כדי ליצור עומס שימנע מגולשים אמתיים גישה לאותו שירות.
הדרך הנפוצה כיום להתמודדות עם מתקפות כאלו היא לבצע סינון של הכניסות: למשל, במקרה של משרד הבריאות, גולשים מישראל מקבלים עדיפות, בעוד ניסיונות התחברות ממדינות אחרות "מואטים", כך שהבוטים שמפעילים ההאקרים לא ימנעו מתושבי ישראל כניסה לאתר. עם זאת, עבור גולשים מחו"ל משמעות הדבר היא שהאתר עובד לאט יותר או לא עובד בכלל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה