דיגיטל וטק

אפל נגד NSO: הצעד הדרמטי של ענקית הטכנולוגיה

חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם יצאה בהכרזה חריגה והבטיחה לנפגעי הפריצות של NSO פיצוי כספי נדיב, לצד אמצעי חדש שנועד למנוע מתוכנת פגסוס להמשיך לפרוץ לטלפונים
יאיר מור | 
NSO (צילום pexels)
מכשירים של אפל יקבלו בקרוב מצב מיוחד, שמיועד להילחם בפריצות שמתבצעות על ידי שימוש בכלים כמו תוכנת פגסוס של NSO הישראלית – והיא לא מנסה להסתיר את זה, אלא מכריזה על כך בריש גלי.
החברה הכריזה כי החלה לבחון תכונה חדשה בשם Lockdown Mode, או "מצב סגר", בגרסאות בטא של מערכות ההפעלה הבאות שלה - גרסא 16 של מערכות ההפעלה iOS לאייפון ו-iPadOS לאייפד וגרסת Ventura של macOS למחשבי מק, שאמורות לצאת בסתיו הקרוב כעדכוני תוכנה חינמיים לכל מכשירי אפל מהשנים האחרונות.
מצב הסגר מכבה את רוב היכולות העלולות להוות נקודות כניסה לפורצים: הוא חוסם הצגת קבצים מצורפים שאינם תמונות פשוטות בהודעות טקסט, מכבה את התצוגה המקדימה של קישורים (השיטה הנפוצה ביותר שבה משתמשת NSO, על פי דיווחים שונים), חוסם הצגה של רכיבי ג'אווה-סקריפט באתרי אינטרנט שלא נוספו מראש ל"רשימה לבנה", חוסם שיחול פייסטיים נכנסות מזרים, חוסם העברת מידע בחיבור חוטי למחשב כאשר מסך המכשיר נעול ומונע התקנת קבצי הגדרות רשת.
כאמור, אפל נקבה במפורש בשמה של NSO כסיבה לפיתוח המצב החדש. לדבריה, הוא "מציע רמת אבטחה קיצונית ואופציונלית למשתמשים הבודדים שבשל זהותם או מעשיהם עלולים לספוג באופן אישי את כמה מהאיומים הדיגיטליים המתקדמים ביותר, כמו אלו של קבוצת NSO וחברות פרטיות אחרות המפתחות רוגלות להשכרה בתמיכת מדינות".
באוקטובר האחרון תבעה אפל את NSO על הפריצות שמתבצעות באמצעות פגסוס למכשירי אפל, וכעת מבטיחה אפל לתרום למשתמשים שנפגעו מהכלים הללו את כל הפיצויים שתשלם NSO (אם וכאשר אכן יוטל עליה לשלם כאלו), ולהוסיף על כך קרן של 10 מיליון דולר שגם הם יחולקו לנפגעי פריצות למכשירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה