דיגיטל וטק

הרשת החברתית הצומחת מתחילה לגבות כסף ממשתמשים

אפליקציית התקשורת שסירבה להירכש על ידי פייסבוק הכריזה כי כעת, במאמץ להרוויח יותר כסף, היא תבקש ממשתמשים לשלם עבור החוויה הטובה ביותר – שלא מציעה אפילו את התכונה הכי בסיסית שכל שירות אחר מסוגה מציע
יאיר מור | 
סמארטפון (צילום pixabay)
מצהוב לירוק: סנאפ, מפעילת אפליקציית התקשורת / רשת חברתית סנאפצ'ט, הודיעה היום (רביעי) כי היא מתחילה לבקש ממשתמשיה לשלם דמי מנוי חודשיים – לפחות אם הם רוצים ליהנות מכל האפשרויות שהיא יכולה להציע להם.
המנוי של החברה נקרא, באופן צפוי למדי, "סנאפצ'ט+", ומחירו 4 דולר (כ-14 שקל) לחודש. החברה לא פירטה בהודעה מה התכונות הבלעדיות שהיא מציעה למנויים בתשלום, אך סגן נשיא ניהול מוצר בחברה, ג'ייקוב אנדראו, אמר לאתר The Verge כי התכונות הללו כוללות שינוי של אייקון האפליקציה, אפשרות לראות מי מהחברים צפה בסטורי שהמשתמש העלה יותר מפעם אחת, ו"נעיצה" של חברים בראש רשימת השיחות לגישה קלה יותר לשיחה איתם.
באופן תמוה, שלא לומר הזוי, אנדראו הדגיש כי דווקא את התכונה הבסיסית ביותר שמוצעת בדרך כלל למי שמשלם על שירות – העלמת הפרסומות (כפי שמציעה טלגרם פרימיום) – המנוי של סנאפצ'ט אינו מציע, מפני שהחברה רואה בפרסומות את ליבת המודל העסקי שלה, גם לאחר השקת המנוי בתשלום.
סנאפצ'ט הפכה לאחת האפליקציות הפופולאריות בעולם באמצע העשור הקודם, והונפקה ב-2017 בשווי של כ-20 מיליארד דולר למרות שרשמה הפסדים של מיליארדי דולרים מדי רבעון. רק בתחילת השנה הנוכחית היא רשמה, לראשונה בתולדותיה, רווח כלשהוא, שרובו נבע ממכירת פרסומות ואחוז קטן יותר ממכירת מכשירים – משקפי-המצלמה שלה, Spectacles, ורחפן ה-Pixie הזעיר לצילומי סלפי.
למרות שמטא (פייסבוק לשעבר) ביצעה ניסיונות רכישה של החברה, ולאחר הסירוב של המייסד והמנכ"ל אוון שפיגל החליטה להעתיק את כל התכונות שלה (בדגש על "סטורי" – הפורמט של סרטונים קצרים שנמחקים מהפרופיל לאחר יממה) באפליקציות של הרשת החברתית העצומה, מה שהוריד את מספר המשתמשים בסנפאצ'ט בשנים 2017-2018, בשנתיים האחרונות היא חזרה לזנק, וחזרה לעשירייה הראשונה של האפליקציות בעלות מספר ההורדות הגדולות בעולם, כאשר לפי הודעתה היום יש לה 332 מיליון משתמשים.
שירות המנוי בתשלום מושק השבוע באוסטרליה, איחוד האמירויות, ארה"ב, בריטניה, גרמניה, ניו זילנד, סעודיה, צרפת וקנדה. בהמשך הוא צפוי להיפתח לכל משתמשי האפליקציה ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה