דיגיטל וטק

הטלסקופ שנאס"א פיתחה ב-10 מיליארד דולר נפגע

ג'יימס ווב, הטלסקופ היקר והמתקדם ביותר שנבנה אי פעם על ידי האנושות, נפגע ממיקרו-מטאוריט - שהזיז מעט את אחת מ-18 מראותיו. בנאס"א מדגישים: "הטלסקופ עדיין מתפקד ברמה העולה על כל דרישות המשימה". יצליח לענות על שאלת קיומם של חיים מחוץ לכדור הארץ?
מערכת ice |  4
הישראלים שעומדים להמריא לחלל גייסו מיליונים (צילום pixabay)
סוכנות החלל האמריקנית נאס"א הודיעה אמש (רביעי) כי ג'יימס ווב, הטלסקופ היקר והמתקדם ביותר שנבנה אי פעם על ידי האנושות, נפגע ממיקרו-מטאוריט - שהזיז מעט את אחת מ-18 מראותיו.
למרות הפגיעה,  בנאס"א מדגישים: "הטלסקופ עדיין מתפקד ברמה העולה על כל דרישות המשימה". מאז שיגורו, ג'יימס ווב כבר נפגע על ידי לפחות ארבעה מיקרו-מטאוריטים שונים, כך לפי פוסט בבלוג של נאס"א, אך למעשה כולם היו קטנים במיוחד כך שהפגיעה הייתה חסרת משמעות. 
"תמיד ידענו שג'יימס ווב יצטרך להתמודד עם סביבת החלל, הכוללת אור אולטרה סגול עוצמתי וחלקיקים טעונים מהשמש, קרניים קוסמיות וגלקסיות אחרות ופגיעות מזדמנות של מיקרו-מטאוריטים במערכת השמש שלנו", אמר פול גייתנר, סגן מנהל פרויקט-טכני של נאס"א.
 
התכנון והפיתוח של ג'יימס ווב נמשכו יותר מ-25 שנה, בהשקעה של כ-10 מיליארד דולר. יכולותיו של טלסקופ החלל ג'יימס ווב יעשירו את עולמנו בתצפיות על מספר גופים המרוחקים ביותר ביקום, שאין אפשרות לצפות בהם עם האמצעים הקיימים בחלל העומדים לרשות האנושות. כמו כן, ווב יביט רחוק יותר ואחורה יותר בזמן אל היווצרות היקום וגם ינסה לענות על שאלת קיומם של חיים מחוץ לכדור הארץ.
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    וכל זה רק חודש מאז שהוצב
    פאול 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין לעקוב ולראות מה יקרה לו תוך שנה (מקווה שלא יקרה דבר, אבל...)
    סגור
  • 3.
    לפי הכותרת ,הלכו 10 מיליארד דולר
    דני צור 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סה"כ אירוע צפוי.
    סגור
  • 2.
    הטלסקופ
    רובי 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בתחילת הכתבה הוא ניפגע,זאת על מנת למשוך אותנו ,כי ברור שזה מתסכל,לאחר מכן מרגיעים,אומרים הכול טוב,,כולנו עוקבים ומחכים לתוצאות,,נקווה שנדע יותר ,יכול להיות מרגש,אני יודע שבעוד מאתיים שנה נחשב לפרמטיביים ,לא נורא,העיקר שעכשיו נדע יותר
    סגור
  • 1.
    כתבות זוג ז עם כותרות סוג ז
    אני 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מי נותן לכם עבודה
    סגור