דיגיטל וטק

בלי טכנאי: האפליקציה שתעזור לכם לתקן את המחשב לבד

יצרנית המחשבים דל מציגה אפליקציה שמדריכה משתמשים בתיקון או שדרוג המחשב שלהם בכוחות עצמם, צעד אחר צעד, באופן הכי ברור שקיים – באמצעות מציאות רבודה בסמארטפון
יאיר מור | 
מחשב נייד (צילום unsplash)
תקופת הקורונה עודדה את העולם לאמץ עוד ועוד דרכים להסתדר בלי לצאת מהבית, וכעת ענקית המחשוב דל מביאה את הבשורה הזו לעולם תיקוני ושדרוגי המחשבים.
החברה מודיעה כעת על השקת אפליקציה חדשה שפיתחה בתקופת הסגרים, תחת השם Dell AR Assistant. מדובר באפליקציית מציאות רבודה (AR) למכשירי אייפון ואנדרואיד, שניתן להוריד חינם מחנויות האפליקציות של גוגל או אפל, ולקבל דרכה הוראות מפורטות לביצוע תיקונים ושדרוגים במחשבים ושרתים מתוצרת החברה.
נכון לרגע זה, האפליקציה תומכת בכ-100 דגמים של מחשבים, בדגש על ניידים, ושרתים של דל, והחברה מבטיחה להוסיף 20 דגמים נוספים עד סוף הקיץ. לאחר הבחירה בדגם המחשב ובפעולה הרצויה, מוצג למשתמש ממשק מצלמה שדרכו הוא יכול לצפות בזמן אמת, בתלת-ממד וללא ציוד ייעודי מלבד מסך הסמארטפון או הטאבלט, בהוראות כיצד לפרק את המכשיר, להתקין בו את החלקים החדשים ולהרכיב אותו בחזרה. ההוראות מוצגות כשכבה וירטואלית על גבי המחשב או השרת עצמו, שלב אחר שלב וב-7 שפות.
כאמור, פיתוח האפליקציה החל בתקופת הסגרים של שיא הקורונה, כאשר טכנאי מחשבים לא יכלו – או לא רצו – להגיע לבתים או משרדים לביצוע תיקונים. כעת, היא מאפשרת למשתמשים לבצע תיקונים ושדרוגים בכוחות עצמם, גם אם הם אינם מבינים מספיק במחשבים כדי לעשות זאת ללא הכוונה. עם זאת, נכון לרגע זה לאחר אבחון התקלה, שמתבצע דרך האפליקציה, יש להזמין את החלקים הרצויים דרך השירות הטכני של דל. בעתיד מתכוונת החברה לאפשר הזמנת חלקים דרך האתר שלה.
דל היא יצרנית המחשבים השלישית בגודלה בעולם, וגם בישראל היא מחזיקה במקום השלישי עם נתח שוק של קרוב ל-20% נכון לשנה שעברה. לכן, האפליקציה החדשה עשויה לעזור למאות אלפי ישראלים לבצע שינויים במחשבים שלהם בלי לחכות לטכנאי של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה