דיגיטל וטק

עובדים עלינו? רק 14% מהאנטנות תומכות בדור 5

השיווק המסיבי של שירות דור 5 מתברר כמכירת סיסמאות של חברות הסלולר. למרות ההבטחות ולמרות שלקוחות משלמים יותר עבור חבילות שכוללות את השירות, בפועל השירות עדיין לא זמין 

מערכת ice | 
חברות סלולר
נתוני המשרד להגנת הסביבה מציגים תמונה עגומה בגזרת ה-5G: ברחבי מדינת ישראל פזורות 7,847 אנטנות כאשר בפועל רק 14.1% מהן תומכות בשידור טכנולוגיית דור 5. ישראל משתרכת מאחור בכל הנוגע לפריסה של אנטנות תומכות בטכנולוגיה זו. למרות שלל הפרסומות שמשכנעות אותנו, הצרכנים, לעבור ל-5G המתקדם, מתברר שחברות הסלולר אמנם גובות מהצרכנים מחיר יקר על הטכנולוגיה אך בפועל הן פורסות מעט מאוד אנטנות 5G, כך על פי כלכליסט. 
משרד התקשורת טען לפני כשנתיים שפריסה מלאה של 5G תסתיים ב־2025, אם כי קצב הפריסה לא מספק בשלב זה. בהתחלה זה היה נראה אחרת: הפריסה החלה במהירות בתחילת 2020 אז החלו לפעול 583 אנטנות תומכות, אך כשנה לאחר מכן כבר נרשמה ירידה משמעותית של כ-40% במספר האנטנות החדשות. לפי המשרד להגנת הסביבה, השאיפה להגיע לפריסה מלאה של אנטנות תלויה בשדרוג הטכנולוגיה בכ־7,000 אתרי סלולר קיימים והתקנת עוד כ־2,000 אתרי סלולר נוספים. 

במשרד להגנת הסביבה גם מעלים לדיון סוגיה שיש לשים עליה את הספוט: האנטנות הפועלות כיום הן, לדבריהם, "לא 5G אמיתי" אלא G4.5 שעדיין לא מאפשר תעבורת מידע בהיקפים של הטכנולוגיה המלאה". ולכן אין מימוש מלא של הטכנולוגיה. ראוי לדבר גם על כך שלחברות התקשורת אין אינטרס כלכלי בהנגשת 5G סלולרי. למרות שעלות הקמת אנטנה של 4G ו-5G דומה מבחינה הוצאה כספית, אך בפועל פריסה רחבה יותר של אנטנות 5G היא הוצאה כספית משמעותית יותר עבור חברות התקשורת וכעת נוח להם להשקיע בפריסת סיבים. 
 
אז כן, חברות הסלולר מעריכות ופועלות מתוך מחשבה שהכסף הגדול של 5G לא יגיע מחבילות גלישה. הפיתוחים הטכנולוגיים עדיין לא נכנסו לשוק ולכן כרגע אין לחברות תמריץ כלכלי להשקיע כספים בפריסה ארצית של הרשת. במכרז התדרים שמו להם למטרה לעודד את חברות הסלולר וקבעו מנגנוני של תמריצים שמחזירים לחברות חלק ניכר מהסכום שהן שילמו למשרד על אגרות התדרים אם עמדו בתקנים של איכות הרשת ופריסה. סכום אגרת התדרים ירד ביותר מרבע לארבע שנים הראשונות.
 
חברה שעמדה בתקנים האמורים יכולה לקבל כ־200 מיליון שקל שמהווים השתתפות של 79% מהתשלום שהיא שילמה עבור התדרים. מדיניות המשרד שיפרה גם בצורה משמעותית את הקליטה הסלולרית וכתוצאה נרשמה גם צמיחה במיקומה של ישראל ביחס למדינות אחרות בעולם בכל הנוגע למהירות הגלישה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה