דיגיטל וטק
מיקרוסופט מתכננת שינוי מטריד למשחקי האקס-בוקס
ענקית התוכנה עובדת על פרויקט שידחף פרסומות לתוך משחקי הקונסולות שלה. האם נגמר העידן שבו יכולנו לרכוש תוכן ולקבל אותו בלי שהיוצר שלו ימכור אותנו כקהל למפרסמים?
מיקרוסופט עובדת מזה מספר שנים על דרך להציג פרסומות בתוך משחקים בקונסולות האקס-בוקס שלה, ומתכננת להשיק אותה בהמשך השנה, כך מדווח ביזנס אינסיידר.
לפי שני מקורות המקורבים לחברה, היא נמצאת מאז 2018 בשיחות עם חברות מתחום הפרסום, במטרה ליצור מעין בורסת פרסום למשחקים, שבה יוכלו חברות לקנות את הזכות להופיע בפני שחקנים המשחקים במשחקים מסוימים – בדגש על משחקים חינמיים.
פרסומות בתוך משחקים הוא נוהג נפוץ למדי – אך בעיקר בעולם המובייל, כאשר משחקי סמארטפונים מנסים להכריח שחקנים לצפות בפרסומות כדי לקבל עוד 'חיים' (כלומר ניסיון נוסף לעבור שלב) וכדומה. באקס-בוקס נמכרות בשנים האחרונות פרסומות המוצגות במסך הראשי של הקונסולה, ולא בתוך משחקים, ונמכרות בפועל על ידי יאהו האמריקאית ו-Anzu הישראלית. אך בתוך המשחקים עצמם נזהרה מיקרוסופט שלא להציג פרסומות, וגם כעת, לפי המקורות, היא עושה זאת מאוד בזהירות.
הזהירות הזאת מתבטאת בכך שהחברה רוצה להגביל את הפרסומות למשחקים חינמיים בלבד – כלומר כאלה שהשחקנים לא משלמים עליהם ואין למפתחים שלהם דרך אחרת להרוויח מהם; היא תגביל את הפרסומות לכאלו שלא מפריעות למשחק – כלומר, הן יוצגו במקומות "הגיוניים", כמו למשל על שלטי פרסומת בצידי הכביש במשחקי מירוצים, לצד המגרש במשחקי ספורט או על לוחות מודעות ברחובות במשחקים בהם השחקן מסתובב בעיר וירטואלית; מיקרוסופט אף לא מתכוונת לפתוח את "בורסת הפרסומות" במשחקים לכל חברה, אלא רק לחברות שהיא תבחר בעצמה; ובאופן מאוד לא אופייני היא לא מתכוונת ככל הנראה לקחת אחוזים מהכנסות הפרסומות הללו, אלא לאפשר למפתחי המשחקים ומנהלי "בורסות הפרסום" הסגורות לחלק ביניהם את ההכנסות.
כאמור, החברה עובדת על הפרויקט כבר 3.5-4 שנים, וכעת היא מתכוונת להשיק אותו עד הרבעון השלישי – כלומר תוך 8.5 חודשים לכל היותר.
בעבר כבר התנסתה מיקרוסופט במכירת פרסומות בתוך משחקים: ב-2006 היא רכשה תמורת כ-280 מיליון דולר חברה אמריקאית בשם Massive, שאפשרה מכירת פרסומות בתוך משחקים, ואף הציגה פרסומות במשחקים בתשלום (!) – אך ב-2010 היא סגרה את הפרויקט וכעת היא חוששת שאפילו הצגת פרסומות במשחקים חינמיים תעצבן את השחקנים. לכן היא מתנהלת באיטיות ובזהירות מירביות.
עוד ב-
דובר מיקרוסופט מסר לביזנס אינסיידר כי "אנו תמיד מחפשים דרכים לשפר את החוויה עבור שחקנים ומפתחים, אך אין לנו עוד מה לשתף כרגע".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה