דיגיטל וטק

אפל יורה לכל הכיוונים: זו החברה הישראלית שתביא אייפונים

יצרנית האייפון העניקה לחברה ישראלית נוספת אישור לייבוא של מוצריה לארץ. כתוצאה מההודעה, צנחה מניית איידיגיטל, יבואנית אפל העיקרית כיום, לשפל של כל הזמנים
יאיר מור | 
מכשירי אפל (צילום unsplash, pexels)
ענקית הקמעונאות הישראלית KSP קיבלה אישור יבואן רשמי מאפל, מה שאומר שבקרוב היא תתחיל לייבא לישראל את מכשירי החברה, שהפופולארי ביותר בהם הוא כמובן סדרת הטלפונים החכמים אייפון, לצד מחשבי מק, מחשבי הלוח אייפד, אוזניות איירפודס וכן הלאה.
מי שהודיעה על הבשורה היא דווקא מי שנפגעת ממנה – אייקון גרופ, מפעילת רשת חנויות איידיגיטל, היבואנית הרשמית הוותיקה והגדולה ביותר של אפל בישראל. בהודעה לבורסה שהוציאה הבוקר (ראשון) היא ציינה כי ביום חמישי האחרון הודיעה לה אפל על כך שהעניקה אישור ייבוא ל"לקוח קמעונאי מהותי" של אייקון, כך שלמעשה היא מאבדת את הלקוח הזה, ש"תוך מספר חודשים" יתחיל לייבא את מוצרי אפל שהוא מוכר בעצמו. החברה לא ציינה מיהו הלקוח, אך עד מהרה נודע כי מדובר ב-KSP – אחת מרשתות הקמעונאות הגדולות בישראל, עם 56 סניפים ברחבי המדינה.
מעבר למספר החנויות הרב של KSP, מחירי האייפון ברשת הם תמיד בין הנמוכים ביותר בישראל, כאשר עיקר התחרות מתקיימת בינה לבין מחסני חשמל, וכל יתר החברות מתחרות לכל היותר על המקום השלישי ועל הטבות נלוות כגון פריסה לתשלומים, משלוחים עד הבית ועוד. לכן, סביר להניח ש-KSP מחזיקה בנתח שוק עצום במכירות האייפון בישראל, ואובדנה כלקוח הוא מכה קשה לאייקון.
כתוצאה מההבנה הזו, צנחה מניית אייקון גרופ בבורסה בתל אביב ב-19.6% היום, למחיר של 1,157 אג'. מדובר במחיר השפל של כל הזמנים – טווח שאמנם איננו גדול, שכן החברה הונפקה רק באוגוסט האחרון – אך זוהי צלילה של יותר מ-28% ממחיר המניה מייד לאחר ההנפקה, שעמדה על 1,609 אג'.
אייקון ניסתה להרגיע את המשקיעים וציינה כי "בכוונת החברה לפעול על מנת למצוא חלופות להפצת המוצרים, אשר היו נרכשים בדרך כלל על ידי הלקוח, ובכלל זאת הגדלת כמות המוצרים הנמכרים ללקוחות אחרים של החברה ו/או התקשרות עם לקוחות חדשים על מנת להקטין את ההשפעה על תוצאות החברה". בנוסף, היא הדגישה כי בקרוב לא תהיה כלל תלויה במכירות מוצרי אפל למחייתה, שכן לפני 10 ימים השלימה את רכישת ויז'ואל די.ג'י, יבואנית יצרניות המחשבים לנובו ו-Asus לצד מותגי אחסון ופתרונות ארגוניים כמו HPE (מה שהיה פעם החטיבה העסקית של HP), QNAP, ADATA ועוד, שעליה הכריזה לפני חודשיים.
שווה לציין כי מבחינת KSP עצמה, ההפיכה ליבואנית עצמאית של מוצרי אפל יכולה לבוא לידי ביטוי בשתי דרכים: או שהרשת תוכל להרשות לעצמה להוריד את מחירי המוצרים ולנצח את מחסני חשמל במשחק המחיר, מה שיהפוך אותה מן הסתם למשווקת מוצרי אפל הגדולה בישראל תוך זמן קצר; או שהיא תשמור על רמת מחירים זהה, אך תוכל להרוויח יותר בזכות ביטול פערי התיווך שגובה אייקון. בכל מקרה, מדובר בהישג ענק ל-KSP.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה