דיגיטל וטק
טירוף הקמעונאות: החברה שהכניסה כ-119 מיליון דולר מסכמת שנה
נאייקס מסכמת את שנת 2021 עם צמיחה של כ-51% בהכנסות לכ-119 מיליון דולר. ההכנסות החוזרות מדמי שימוש חודשיים ועמלות סליקה גדלו בכ-64%
נאייקס, המפעילה פלטפורמת מסחר ותשלומים עולמית המסייעת לקמעונאים להגדיל את עסקיהם, הודיעה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2021.
עיקרי התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי של 2021:
סה"כ הכנסות של כ-34.4 מיליון דולר, גידול של כ-40% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2020. נאייקס מייצרת הכנסות ממכירת נקודות מכירה מחוברות (IOT POS), מתוכנת ניהול ((SaaS ומעמלות סליקה. ברבעון הרביעי החברה הציגה צמיחה משמעותית של 66% בהכנסות החוזרות מדמי שימוש (SaaS) חודשיים ומעמלות סליקה, והן משקפות נתח של כ-60% מסך ההכנסות ברבעון הרביעי, לעומת נתח של 51% ברבעון המקביל ב-2020. גידול זה משקף צמיחה מבסיס הלקוחות הקיימים והחדשים. מספר נקודות המכירה המחוברות והמנוהלות צמח בכ-40% ביחס לרבעון המקביל ב-2020 ליותר מ-517 אלף.
סה"כ הכנסות של כ-34.4 מיליון דולר, גידול של כ-40% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2020. נאייקס מייצרת הכנסות ממכירת נקודות מכירה מחוברות (IOT POS), מתוכנת ניהול ((SaaS ומעמלות סליקה. ברבעון הרביעי החברה הציגה צמיחה משמעותית של 66% בהכנסות החוזרות מדמי שימוש (SaaS) חודשיים ומעמלות סליקה, והן משקפות נתח של כ-60% מסך ההכנסות ברבעון הרביעי, לעומת נתח של 51% ברבעון המקביל ב-2020. גידול זה משקף צמיחה מבסיס הלקוחות הקיימים והחדשים. מספר נקודות המכירה המחוברות והמנוהלות צמח בכ-40% ביחס לרבעון המקביל ב-2020 ליותר מ-517 אלף.
מספר העסקאות שנסלקו ברבעון ברביעי 2021 גדל ב-84% ביחס לרבעון המקביל ב-2020, ל-247 מיליון עסקאות. שווי העסקאות הכולל שנסלקו ברבעון גדל ב-89% מהרבעון המקביל אשתקד, ל-428 מיליון דולר.
שיעור הרווח הגולמי - ציפינו לירידה נוספת ברווח הגולמי ברבעון הרביעי ממכירות מכשירי נקודות מכירה (POS). הרווח הגולמי עמד על 35% והושפע מהתמשכות המחסור העולמי ברכיבים, ועליית מחירי הסחורות, זאת בקיזוז המשך רווחיות חזקה מההכנסות החוזרות.
הרווח הגולמי ברבעון עלה ל-12 מיליון דולר, עלייה של מעל 11% ביחס לרבעון המקביל ב-2020. ההוצאות התפעוליות - כולל מחקר ופיתוח, הוצאות בגין תגמול מבוסס מניות, פחת - הסתכמו לסך של 21.3 מיליון דולר, גידול של 89% ביחס לרבעון המקביל ב-2020. גידול זה משקף עלייה בהשקעה המתמשכת מצד החברה בכוח אדם איכותי, בהרחבת בסיס הלקוחות ובחדשנות במוצרים. השקעות נוספות שביצעה החברה כללו הגדלת ה- וgo-to-marketתשתית משופרת לתמיכה בצמיחה הגלובלית ככל שהחברה הולכת וגדלה.
ההפסד התפעולי עמד על 10 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 0.35 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA המותאם ברבעון היה שלילי בסך של כ-3.9 מיליון דולר, לעומת EBITDA מותאם חיובי של 2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2020. השינוי נובע בעיקר מעלייה בעלות המכירות, וכן מגידול בהוצאות התפעוליות כאמור. יצוין, כי בנטרול תוכנית בונוסים שהוטמעה לראשונה ברבעון השלישי לעובדים שאינם עובדי מכירות, וכן בנטרול השפעת עליית עלות המוצר – ה- EBITDA המותאם ברבעון השתפר והיה שלילי בסך כ-0.9 מיליון דולר.
ההפסד הנקי ברבעון הרביעי של 2021 עמד על 10 מיליון דולר, או (0.0152) דולר למניה בדילול, לעומת הפסד נקי של 3.1 מיליון דולר, או (0.0124) דולר למניה בדילול ברבעון המקביל אשתקד.
עיקר ההתפתחויות העסקיות ברבעון הרביעי:
הרחבת בסיס הלקוחות הקיימים - הוספה של 3,000 לקוחות חדשים בפיזור גלובלי. נכון לסוף 2021 בסיס הלקוחות של החברה עומד על 30 אלף לקוחות.
סך ההכנסות מלקוחות SMB, משקף נתח של 74% מסך ההכנסות.
הרחבת בסיס הלקוחות הקיימים - הוספה של 3,000 לקוחות חדשים בפיזור גלובלי. נכון לסוף 2021 בסיס הלקוחות של החברה עומד על 30 אלף לקוחות.
סך ההכנסות מלקוחות SMB, משקף נתח של 74% מסך ההכנסות.
ה-retention rate נטו על בסיס דולרי הינו 137% (ה-100% משקף היקף הכנסות ללא שינוי מלקוחות קיימים לעומת אשתקד), לעומת 102% שהוצג ברבעון המקביל ב-2020.
המספר הכולל של נקודות מכירה מחוברות ומנוהלות ברבעון הגיע למעל 517,000, גידול של 40% ביחס לרבעון המקביל ב-2020, המשקף ביקוש הולך וגדל מצד לקוחות והצלחה של אסטרטגיית ההתרחבות של החברה.
המספר הכולל של נקודות מכירה מחוברות ומנוהלות ברבעון הגיע למעל 517,000, גידול של 40% ביחס לרבעון המקביל ב-2020, המשקף ביקוש הולך וגדל מצד לקוחות והצלחה של אסטרטגיית ההתרחבות של החברה.
עיקרי התוצאות הכספיות והעסקיות לשנת 2021:
החברה השלימה הנפקה לראשונה לציבור בבורסה בתל אביב במאי 2021 וגייסה 132.5 מיליון דולר נטו. סה"כ הכנסות בשנת 2021 של כ-119.1 מיליון דולר, גידול של כ-51% ביחס לשנת 2020.
הכנסות החוזרות בשנת 2021 מדמי שימוש (SaaS) חודשיים ועמלות סליקה גדלו ב-64% לעומת שנת 2020 והן משקפות נתח של כ-60% מסך ההכנסות בשנת 2021, לעומת נתח של 55% בשנת 2020.
ה-retention rate נטו (על בסיס דולרי) המשיך להיות גבוה ועמד על 137%, בזמן ששיעור נטישת הלקוחות המשיך להיות נמוך ברמה של 2.6%. שווי העסקאות הכולל שנסלקו בשנת 2021 גדל ב-85% לעומת שנת 2020, ל-1.4 מיליארד דולר. מספר העסקאות שנסלקו בשנת 2021 גדל ב-69% לעומת שנת 2020 ל-795 מיליון.
שיעור הרווח הגולמי בשנת 2021 עמד על 40%, נתון המייצג המשך רווחיות חזקה מההכנסות החוזרות, בקיזוז רווחיות נמוכה יותר ממכירת מכשירים הנובעת מהמחסור העולמי ברכיבים, ועליית מחירי הסחורות. הרווח הגולמי בשנת 2021 עמד על כ-48 מיליון דולר, לעומת כ-37 מיליון דולר בשנת 2020.
ההוצאות התפעוליות - כולל מחקר ופיתוח, הוצאות בגין תגמול מבוסס מניות, פחת, ולמעט הוצאות הקשורות להנפקה – הסתכמו בשנת 2021 לסך של 68.5 מיליון דולר, גידול של 74% ביחס לשנת 2020. גידול זה משקף עלייה בהשקעה המתמשכת מצד החברה בכוח אדם איכותי, בהרחבת בסיס הלקוחות ובחדשנות במוצרים. השקעות נוספות שביצעה החברה כללו הגדלת ה- go-to-market ותשתית משופרת לתמיכה בצמיחה הגלובלית ככל שהחברה הולכת וגדלה.
ההפסד התפעולי עמד על 22.5 מיליון דולר בשנת 2021, לעומת הפסד תפעולי של 2.2 מיליון דולר בשנת 2020.
ה-EBITDA המותאם בשנת 2021 היה שלילי בסך של כ-4.0 מיליון דולר, לעומת EBITDA מותאם חיובי של 6.6 מיליון דולר בשנת 2020. השינוי נובע עקב עלייה בעלות המכירות, וכן מהגידול בהוצאות התפעוליות כאמור כחלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה. יצוין, כי בנטרול תוכנית בונוסים שהוטמעה לראשונה ברבעון השלישי 2021 לעובדים שאינם עובדי מכירות, וכן בנטרול השפעת עליית עלות המוצר – ה-EBITDA המותאם בשנת 2021 היה חיובי בהיקף של 1.0 מיליון דולר.
ההפסד הנקי בשנת 2021 עמד על 24.8 מיליון דולר, או 0.082 דולר למניה בדילול, לעומת הפסד נקי של 6.1 מיליון דולר, או 0.0252 דולר למניה בדילול לשנת 2020. מזומנים ושווי מזומנים - נכון לסוף דצמבר 2021 לנאייקס כ-87.3 מיליון דולר.
נאייקס היא החברה הגלובלית המובילה בתחומה. החברה פיתחה פלטפורמה מתקדמת למסחר ותשלומים שנועדה לסייע לבתי עסק להגדיל את רווחיהם, ולנהל אותם בצורה יעילה יותר. המשימה של נאייקס היא לשפר את פוטנציאל ההכנסות והיעילות התפעולית של לקוחותיה. החברה מציעה פתרון מלא, הכולל קבלת תשלומים ללא מזומנים, מערכת ניהול ואפליקציה להגדלת נאמנות לקוחות, המאפשרים לבתי עסק לנהל מסחר יעיל ומהיר בכל מקום ובכל עת.
החברה החלה את דרכה בשנת 2005, כמפתחת פתרונות תשלום לקמעונאים של מכונות אוטומטיות, המספקת פתרון מלא לניהול ותפעול העסק וצמיחתו. מאז פיתחה החברה פתרונות רבים וממשקים מגוונים ומתקדמים, והפכה לספקית של פתרונות מקיפים, המתמקדים בצמיחת הלקוחות בכל הערוצים ברחבי העולם.
עוד ב-
לנאייקס שמונה משרדי מכירות גלובליים, למעלה מ-550 עובדים, חיבורים ליותר מ-80 מוסדות פיננסיים, ובנוסף היא מוכרת מוסד תשלומים מורשה באירופה ובישראל. החברה השלימה בשנת 2021 הנפקת מניות ראשונה בבורסה בתל-אביב. מנכ"ל החברה הוא מר יאיר נחמד, שגם נמנה על מייסדיה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה