דיגיטל וטק

ארה"ב מבקשת לבטל את השקת רשתות דור 5

מזכיר התחבורה והמועמד העתידי לנשיאות ארה"ב שלח מכתב לחברות התקשורת הגדולות במדינה, בו הוא מבקש מהן לא להשיק את רשתות הסלולר החדשות כפי שתכננו
יאיר מור |  3
רשת 5G (צילום freepik, pixabay)
מחלקת התחבורה בארה"ב נקטה בסוף השבוע במהלך חסר תקדים, ופנתה במכתב לשתי חברות הסלולר הגדולות במדינה בבקשה שיבטלו את השקת רשתות הדור החמישי בעשרות ערים גדולות ברחבי המדינה.
מזכיר (שר) התחבורה, פיט בוטיג'ג', וראש מנהל התעופה הפדרלי, סטיב דיקסון, שלחו ביום שישי מכתב למנכ"ל AT&T, ג'ון סטנקי, ומנכ"ל Verizon, האנס וסטברג – שתי ספקיות התקשורת הגדולות בארה"ב, שזכו במכרזים לתדרי דור 5 במחיר מצטבר של 80 מיליארד דולר.
סוכנות הידיעות רויטרס, שהמכתב הגיע לידיה, דיווחה כי הכותבים ביקשו מהנמענים לדחות את השקת רשתות דור 5 שלהם, שכרגע מתוכננות ליום רביעי הקרוב (5 בינואר), פעם נוספת. "אנו מבקשים מהחברות שלכם להמשיך להשהות את פתיחת השירותים המסחריים ב'רצועה C' לתקופה קצרה נוספת של לא יותר משבועיים מעבר ללו"ז הפרישה הנוכחי של 5 בינואר", נאמר במכתב לפי הדיווח. המלים "תקופה קצרה נוספת" נסבות על כך שהשקת הרשתות תוכננה במקור ל-5 בדצמבר, וכבר נדחתה בחודש אחד בשל איומים מצד תעשיית התעופה לפיהם השקת הרשתות תשבש אלפי טיסות.
 
הכותבים הבטיחו לענקיות התקשורת האמריקאיות כי ההצעה שלהם היא "פתרון לטווח הקצר לקידום הדו-קיום בין פרישת 5G ב'רצועה C' לבין פעילות טיסות בטוחה", שתבטיח כי שירות הדור החמישי "יתחיל בינואר, לפי התכנון, עם יוצאי דופן מסוימים סביב נמלי תעופה חשובים", שסביבם ייווצרו "אזורי חיץ" כדי למנוע הפרעות לציוד מסוים של מטוסים.
הציוד המדובר הוא מדי גובה שמשמשים לנחיתה בזמן של ראות משובשת בשל קשיי מזג אוויר. חברות התעופה האמריקאיות טוענות מזה זמן מה כי תדרי רשתות דור 5 המתוכננות להיפתח בארה"ב מתנגשים עם פעילות הציוד הזה, ולכן ימנעו ממטוסים לנחות בתנאי מזג האוויר הנוכחיים ברוב ארה"ב. חברות התקשורת, מצידן, טענו לאחרונה כי תעשיית התעופה מנסה להחזיק את תדרי דור 5 "כבני ערובה עד שתעשיית התקשורת תסכים לכסות את עלויות שדרוגם של מדי הגובה המיושנים".
 
שרה נלסון, נשיאת איגוד הדיילים, המייצג 50,000 דיילים ב-17 חברות תעופה, קראה להצעת מחלקת התחבורה "הצעד הנכון ליישום מוצלח של 5G בלי להשתמש בציבור הנוסעים (וצוותי הטיסות) כשפני ניסוי לשתי מערכות הצריכות להתקיים אחת לצד השנייה בלי שהבטיחות תעמוד בסימן שאלה".
שתי ספקיות התקשורת מסרו כי הן בודקות את הדברים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה עם הציוד שבראש של האנשים?
    מוח 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיושן?
    סגור
  • 2.
    5G
    איש 01/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דור 5G לא שווה כולם וגם אין לו קליטה
    סגור
  • 1.
    כתבה ממוחזרת
    זיו 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר כתבתם על זה בעבר סתם הוספתם פרט קטן ויש לכם ידיעה מרעישה נוספת...
    סגור