דיגיטל וטק

פייסבוק בהתראה חמורה: אתם תחת מעקב של חברות ריגול

פייסבוק מזהירה ש-50,000 משתמשים היו על המוקד של חברות ריגול, שאליהן נשלחו גם מכתבי הפסקה וביטול, ומטא שיתפה מידע עם רשויות אכיפת חוק ברחבי העולם, ואיך קשורה ישראל?

מערכת ice |  1
תקלה בפייסבוק (צילום unsplash)
פייסבוק נכנסת בעוצמה בתעשיית המעקב אחר משתמשיה אסרה על שש חברות להתקרב אל הפלטפורמות שלה, הסירה מאות חשבונות המקושרים לארגונים וכעת מזהירה 50,000 אנשים שלדעתה היו על הכוונת שלהם. לעסקים המפעילים את תוכנות הריגול נשלחו גם מכתבי הפסקה וביטול, ומטא שיתפה מידע עם רשויות אכיפת חוק ברחבי העולם.
זוהי הפעולה המשמעותית ביותר של פייסבוק (או Meta כפי שהיא נקראת כעת רשמית) לבעוט שחקנים בשוק השנוי במחלוקת מהאפליקציות שלה. המהלך בא בעקבות התביעה המשפטית נגד החברה הישראלית NSO Group, בעקבות התקפות לכאורה על 1,400 משתמשי WhatsApp בשנת 2019, התביעה של אפל נגד NSO, וכן פרשת הריגול אחרי בכירים אמריקאיים שנחשפה לאחרונה.
 
נתנאל גלייכר, ראש תחום מדיניות אבטחה ב-Meta, אמר כי הפעילות של תעשיית המעקב לשכירים "נראה כי היא הרבה יותר רחבה מזה ומתפשטת ברחבי העולם, שכירי חרב בסייבר טוענים לעתים קרובות שהשירותים והמעקב שלהם נועדו להתמקד במעקב אחר פושעים ומחבלים", אמר במהלך תדרוך עיתונאים ביום חמישי".
אבל... המיקוד הוא, למעשה, חסר האבחנה" גלייכר הזהיר כי היעדים כוללים "אנשים רגילים", כמו כל מי שהיה צד לתביעה או בני משפחה של פעילי זכויות אדם, וכי החברות יספקו כלי ריגול שונים עבור "המציע הגבוה ביותר". פייסבוק הודיעה ל-50,000 הקורבנות החל מיום חמישי על האפשרות שהיו בסכנת מעקב. הדבר שלא צוין הוא האם המכשירים שלהם נפרצו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פריצה לחשבון
    זהבה בכר 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיבלתי הודעה שפרצו לי לחשבון ללא ידיעתי
    סגור