דיגיטל וטק

פייסבוק באזהרה חמורה למאות אלפי משתמשים: אתם תחת ריגול

Meta טוענת כי ייתכן שסכום משמעותי של משתמשי פייסבוק היו תחת חברות מעקב פרטיות, ביניהן גם כאלו מישראל, שכ-1,500 חשבונות הקשורים לשבע החברות החשודות הוסרו מהפלטפורמות שלה
מערכת ice | 
האקרים (צילום freepik)
Meta, ענקית הטכנולוגיה, המחזיקה ומפעילה גם אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר, אמרה בבלוג שהיא התריעה לאנשים שלדעתה כוונו לפעילויות הזדוניות. שבע חברות "מעקב להשכרה" נאסרו גם הן מהפלטפורמות של Meta, אמרה החברה שגם טענה כי שבע החברות ביצעו שילוב של סיור, התקשרות וניצול.
Meta אמרה כי לפחות 50,000 משתמשי פייסבוק ואולי אפילו סכום כפול היו תחת ריגול של חברות מעקב פרטיות. ננקטה פעולה נגד Cobwebs Technologies, Cognyte, Black Cube, Blue Hawk CI, BellTroX, Cytrox ויישות סינית לא ידועה. ארבע מהן ממוקמות בישראל, אחת בהודו, אחת בצפון מקדוניה והנוספת כאמור בסין. אף אחת מהחברות לא הגיבה מיד לבקשת CNBC.
 
Meta אמרה כי חלקן ביצעו את כל הפעולות שאסורות מבחינתה בעוד שאחרות התמקדו באחד או שניים. החברה, בראשות המנכ"ל מארק צוקרברג, אמרה שכ-1,500 חשבונות הקשורים לשבע החברות הוסרו מהפלטפורמות שלה. החברות כוונו לאנשים לרבות עיתונאים ופעילי זכויות אדם בלמעלה מ-100 מדינות בשם לקוחותיהן, אמרה Meta, והוסיפה כי הם יצרו חשבונות מזויפים, התיידדו עם מטרות והשתמשו בשיטות פריצה לרכישת מידע.
זו לא שערוריית המעקב הגדולה הראשונה של השנה. ביולי, התברר כי "תוכנת ריגול" של פגסוס שפותחה על ידי קבוצת NSO של ישראל שימשה לטרגט אלפי אנשים כולל מנהיגי עולם ועיתונאים. Meta נוקטת בצעדים משפטיים נגד קבוצת NSO בגין ההפצה לכאורה של תוכנת פגסוס באמצעות WhatsApp, בעוד ארה"ב. הממשלה הכניסה את החברה לרשימה השחורה בחודש שעבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה