דיגיטל וטק

זו המדינה שבה חנויות האפליקציות התרוקנו השנה

בניגוד ליתר העולם, בו מספר האפליקציות הזמינות הולך ועולה משנה לשנה בלי הפסקה, יש מדינה אחת שבה נעלמו בשנים האחרונות מאות אלפי אפליקציות מהחנויות – וזו הסיבה
יאיר מור | 
סמארטפון (צילום pixabay)
חנויות האפליקציות של אפל וגוגל הולכות וגדלות ברחבי העולם – אבל המקבילות שלהן בסין דווקא הולכות ומצטמקות, כך דיווח בשבוע שעבר העיתון South China Morning Post.

לפי נתונים שקיבל העיתון ממשרד התעשייה וטכנולוגיות המידע הסיני, מדצמבר 2018 ועד אוקטובר 2021 ירד מספר האפליקציות בחנויות הזמינות בסין מ-4.52 מיליון ל-2.78 מיליון בלבד – צניחה של 38.5%, שרובה אירעה בשנה האחרונה. מדצמבר 2019 עד אוקטובר 2021, לפי הנתונים, עמד קצב הגידול בחנויות האפליקציות במדינה על שיעור שלילי של לפחות 1% - ובשיא, בחודשים ינואר ומרץ 2021, הוא רשם נתונים מדהימים של מינוס 6% ומינוס 8%, בהתאמה. בכל חודש ירד מספר האפליקציות בחנויות בעשרות אלפים רבים – וזאת למרות שבכל חודש נוספו להן עשרות אלפי אפליקציות, אך המספר הזה לא "פיצה" על המספר האדיר של אפליקציות ש"נעלמו".
הסיבה ל"היעלמות" המהירה של אפליקציות מהחנויות בסין היא המלחמה הכוללת של הממשל בחברות טכנולוגיה על רקע דאגה לכאורה לפרטיותם של אזרחי המדינה. בשנים האחרונות הלכו חוקי הגנת המידע והתהדקו, ויחד עם כל הידוק כזה הגיעו גלים של חסימת המוני אפליקציות שעברו עליהן. בכל פעם מחדש הוציא הממש רשימות לדוגמא של עשרות אפליקציות דומיננטיות, רובן של החברות הגדולות במדינה, שעוברות על התקנות החדשות, והקציב להן מסגרת זמן כמעט בלתי אפשרית של בין שבוע לשבועיים לשנות את כל קוד האפליקציות כך שיעמוד בדרישות החדשות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה