דיגיטל וטק

אפל הסתבכה בענק? זו הסיבה שתחטוף קנס מפלצתי

הרגולטור ההולנדי אומר ש-App Store של אפל שברה את חוקי התחרות ולא מאפשרת בחירה חופשית לתשלומי אפליקציות מלבד רכישות בתוך האפליקציה של אפל, על כן היא עומדת בפני קנס של עד 50 מיליון אירו
מערכת ice | 
אפל חוטפת קנס (צילום freepik, unsplash, pixabay)
הרגולטור העליון של רשות ההגבלים העסקיים בהולנד אמר כי אפל, ענקית הטכנולוגיה הבינלאומית, הפרה את חוקי התחרות והורתה לשנות את מדיניות התשלום של יצרנית ה-App Store של יצרנית האייפון, אך החברה הודיעה כי היא מסרבת.
בעקבות התשובה, החברה צפויה לקנס ענק בגובה של עד 50 מיליון אירו (56.6 מיליון דולר) או 5 מיליון אירו לשבוע אם לא תעמוד בדרישות לשנות את המצב הקיים. ניתנה לאפל אפשרות עד 15 בינואר ליישם שינויים, כך נאמר בהצהרה של הרגולטור ההולנדי ACM.

אפל קיבלה הוראה על ידי רשות ההגבלים העסקיים ההולנדית לאפשר לאפליקציות היכרויות להשתמש במערכות תשלום אחרות או לעמוד בפני קנס, כאשר הטענה נגדה היא שהיא מטילה "תנאים בלתי סבירים" בכך שהיא לא מאפשרת בחירה חופשית לתשלומי אפליקציות מלבד רכישות בתוך האפליקציה של אפל, כך מסרה הרשות ההולנדית לצרכנים ושווקים בהודעה לעיתונות. 
סירובה של יצרנית האייפון לאפשר למפתחי אפליקציות להפנות את הלקוחות לדרכים אחרות לתשלום, התמקדה בתביעות משפטיות וחקירות הגבלים עסקיים ברחבי העולם. אפל גובה עמלה של עד 30% על כמה מנויי אפליקציות, החברה הפחיתה בשנה שעברה את העמלות למפתחים קטנים יותר.
האיחוד האירופי גם הגביר את התיק על גבולות התשלום מוקדם יותר השנה ובריטניה. בוחן גם כללי רכישה בתוך האפליקציה. "חלק מספקי האפליקציות תלויים בחנות האפליקציות של אפל, ואפל מנצלת את התלות הזו", אמר מרטין סנאפ, ראש הרשות ההולנדית. "אפל צריכה לקחת ברצינות גם את האינטרסים של ספקי האפליקציות ולהציב תנאים סבירים".
אפל לא מסכימה עם הצו והגישה ערעור משפטי, כך נמסר מהחברה בהצהרה שנשלחה בדוא"ל. החברה שבסיסה בקליפורניה "השקיעה משאבים אדירים בסיוע למפתחי אפליקציות היכרויות להגיע ללקוחות ולשגשג ב-App Store, ויש לה את הזכות על פי החוק האיחוד האירופי וההולנד לגבות מהמפתחים של אפליקציות אלו תשלום עבור כל השירותים והטכנולוגיות של אפל מספק אותם."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה