דיגיטל וטק

אפליקציית ההיכרויות ה"גאה" חטפה קנס של מיליונים

גריינדר תיאלץ לשלם מיליונים לאחר שנקבע כי מסרה מידע פרטי על משתמשיה לגורמים זרים מבלי לבקש את רשותם או להודיע להם על כך
יאיר מור | 
גריינדר (צילום אילוסטרציה)
אפליקציית ההיכרויות הגדולה ביותר לקהילת הלהטב"ק, Grindr, תיאלץ לשלם קנס של 65 מיליון קרונות, שהם כ-6.3 מיליון אירו או 7.2 מיליון דולר, כך הודיעה הבוקר (רביעי) הרשות הנורווגית להגנת מידע. זאת לאחר שלדברי הרשות הפרה את חוק הגנת המידע האירופי, GDPR, שחוקק ב-2018.
הרשות חקרה את האפליקציה ב-2020, לאחר תלונות על כך שהחברה המפעילה אותה מסרה מידע פרטי אודות משתמשיה, כגון מיקומם, גילם, מינם וגם שמם – הפרט המרכזי המסגיר את היותם בעלי נטיות מיניות שעלולות לסבך אותם. המידע נמכר למספר חברות חיצוניות למטרת הצגת פרסומות מכוונות למשתמשים, ללא שהם יודעו בכך שהמידע נמסר או קיבלו אפשרות לסרב לכך. זאת, בניגוד לחוק האירופי – שלמרות שנורווגיה אינה חברה באיחוד, היא מחילה בתחומה כמעט כל חוק שהוא מחוקק.

"אנו מחשיבים את המידע הזה, החושף כי מישהוא משתמש בגריינדר, לאינדיקציה חזקה להשתייכותו למיעוט מיני", מסרה הרשות, וראש הרשות, טוביאס יודין, הוסיף כי "מסקנתנו היא כי גריינדר מסרה מידע של משתמשים לגורמי צד שלישי למטרות פרסום מבוסס התנהגות ללא בסיס חוקי".
הקנס הזה הוא הגדול ביותר שהטילה הרשות הנורווגית אי פעם, והוא מהווה כ-10% מהכנסות גריינדר העולמיות. במקור תכננה הרשות להטיל על החברה קנס גדול אף יותר, אך הורידה את הסכום לאחר שהחברה הבהירה כי שינתה את מדיניות הפרטיות שלהב-2020 כך שעתה היא אינה מפרה יותר את החוק המחייב יידוע של המשתמשים וקבלת רשותם למסירת מידע, ולאחר שקבלה על הערכת ההכנסות שלה. כעת יש לחברה שלושה שבועות לערער על ההחלטה.
החברה טרם הגיבה לידיעות על הקנס שהוטל עליה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה