דיגיטל וטק

טסלה שוב מסתבכת: זה הצעד שגרם לנהגים להתלונן

הרשות האחראית על בטיחות בכבישי ארה"ב חוקרת את יצרנית המכוניות החשמליות פעם נוספת, לאחר שנהגים רבים התלוננו על מהלך של החברה שעלול לסכן אותם

יאיר מור |  2
טסלה (צילום unsplash)
הרשות הלאומית לבטיחות בכבישים מהירים שוב חוקרת את טסלה. הפעם ,הסיבה היא עדכון תוכנה שהוציאה החברה בחודש אוגוסט. העדכון, שמספרו 2021.12.25.7, הוסיף למכוניות החברה שלושה משחקים: סוליטייר, Sky Force Reloaded  ו-The Battle of Polytopia: Moonrise. אבל הסיבה לחקירה אינה המשחקים עצמם, אלא העובדה שהחברה מאפשרת לשחק תוך כדי נהיגה, כך מדווח העיתון ניו-יורק טיימס.
 
משחקים נוספו למכוניות טסלה כבר בעדכון שיצא ב-2019 – אך עד הקיץ האחרון המשחקים פעלו רק בזמן שהמכונית חנתה. כעת, שלושת המשחקים החדשים שנוספו בקיץ ניתנים למשחק גם תוך כדי נהיגה. אמנם, הרכב מציג אזהרה לפיה "משחק בזמן שהמכונית נמצאת בתנועה מיועד אך ורק לנוסעים", אך כל מה שצריך כדי לשחק תוך כדי נהיגה הוא ללחוץ על כפתור בסגנון "איני הנהג" המוכר של ווייז – ללא כל בדיקה, למרות שברכבי טסלה מותקנות מערכות שמסוגלות לבדוק אם הנהג הוא זה הסתכל על המסך.
לפי הטיימס, נהגים רבים התלוננו על הסחת הדעת הזו לרשות הלאומית לבטיחות בכבישים מהירים (המקבילה האמריקאית לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים). סוכנות הידיעות רויטרס שאלה את הרשות האם היא פועלת בעניין התלונות, והרשות ענתה כי "תאונות המושפעות מהסחות דעת הן דאגה, במיוחד בכלי רכב המצוידים במערך של טכנולוגיות נוחות כמו מסכי בידור. אנו מודעים לחששות הנהגים ודנים בעתיד מול היצרנית".
הרשות הוסיפה כי לפי הערכות, ב-2019, השנה שלפני הסגרים והמגבלות, היו הסחות דעת הסיבה לכמעט 9% מההרוגים בתאונות, ורבים טוענים כי הנתון האמתי גבוה הרבה יותר, ורבים פשוט אינם מודים בכך שהיו מוסחים בעת שהיו מעורבים בתאונות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ובקרוב יוסיפו לטסלה ויברטור (ל"ת)
    טרנטה 12/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ?????
    ????? 12/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ?????? ????? ??? ?????.
    סגור