דיגיטל וטק

אשטון קוצ'ר והמיליארדרים גובים כסף על דבר טיפשי במיוחד

קבוצה של עשירים מעולם הטכנולוגיה מקיימת החודש סדרה של מכירות פומביות במסגרתן הם מצפים מאנשים לשלם כדי לקבל תמורה מפוקפקת במיוחד
יאיר מור | 
אשטון קוצר (צילום טוויטר אשטון קוצר)
כמה הייתם משלמים כדי שהשחקן אשטון קוצ'ר יעקוב אחריכם? קוצ'ר וקבוצה של מיליונרים מתחום הטכנולוגיה מציעים בימים אלה למי שישלם את המחיר הגבוה ביותר תמורה שרבים אחרים זכו כבר לקבל חינם: "עוקב" בטוויטר.
הקבוצה המדוברת משתתפת בהתרמה למיזם Code.org, המנסה לעודד לימודי טכנולוגיה בקרב ילדים, ופרויקט 'שעת קוד' של המיזם. ההתרמה מתקיימת כסדרה של מכירות פומביות, שבכל אחת מהן התמורה היא שאחד מהיזמים יתנו "עוקב" בטוויטר לאדם שישלם את הסכום הגבוה ביותר תמורת העונג הזה – והכסף שישולם ילך לקופת Code.org למימון חינוך טכנולוגי לילדים ברחבי העולם. המכירות הפומביות החלו ב-9 בנובמבר (יום שלישי שעבר) וימשיכו עד ה-2 בדצמבר (עוד כשבועיים וחצי).
בין המשתתפים בהתרמה ניתן למנות, לפי סדר שווי ההון שלהם, את יוצר מטבע הקריפטו לייטקוין צ'ארלי לי (20 מיליארד, אך לפי שמועות לא מבוססות); מייסד, יו"ר ומנכ"ל סיילספורס מארק בניוף (מעל 11 מיליארד דולר); בעלי "דאלאס מאבריקס" מארק קיובן (כ-4.5 מיליארד דולר); מייסד לינקדאין ריד הופמן (3.2 מיליארד דולר); מנכ"ל אובר דארה חוֹסְרוֹבְשַאהי (רבע מיליארד דולר); אשטון קוצ'ר (200 מיליון דולר); אנליסטית קלייר פרקינס ומנכ"לית Reddit לשעבר אלן פאו (150 מיליון דולר); היועץ המשפטי הראשי של טוויטר, ויג'איה גאד (76.2 מיליון דולר); מנכ"לית Code.org, האדי פרטובי (כ-55 מיליון דולר); מנכ"לית PagerDuty, ג'ניפר טג'אדה (כ-50 מיליון דולר); סמנכ"לית מוצרים בסלאק ולשעבר בכירה בטוויטר וגוגל, אפריל אנדרווד (10-25 מיליון דולר); ועוד.
קוצ'ר הצהיר כי "'שעת קוד' הוא משהוא שהחלטתי לעמוד מאחוריו מפני שאני באמת חושב שיש ערך רב בלימוד תכנות". הופמן אמר כי "אני גאה לתמוך ב-Code.org במשימה שלו להרחיב את הגישה למדעי המחשב עבור תלמידים מסביב לעולם. נכון שכל אחד יכול ללמוד, ו"שעת קוד" הוא חלק גדול מהפצת המסר הזה".
נכון לשעת הכתיבה, נראה שהיה עדיף שהיזמים יתרמו מכיסם למיזם במקום לנסות לגרום לאחרים לתרום: ההצעה הגבוהה ביותר תמורת "עוקב" היא 1,550 דולר לזה של קיובן, ובמקום השני 1,050 דולר תמורת זה של בניוף. קוצ'ר לא קיבל בינתיים אפילו הצעה אחת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה