דיגיטל וטק

הנדל מטיל פצצה על פייסבוק: האם תם עידן החסימות?

שר התקשורת ימנה בימים הקרובים ועדה שתבדוק אפשרויות להטלת מגבלות וחובות חסרות תקדים על הרשתות החברתיות – אלא שהמטרה הסופית היא לא בהכרח מה שנראה
יאיר מור |  5
יועז הנדל (צילום פלאש 90/יונתן סינדל)
שר התקשורת, יועז הנדל, עומד להכריז בימים הקרובים על מינוי ועדת בדיקה שתגיש לו המלצות לגבי מגבלות שיש להטיל על ענקיות הטכנולוגיה גוגל, פייסבוק ודומיהן, כך אישר משרד התקשורת לאתר ice בעקבות פרסום ראשון של עמית סגל במהדורה המרכזית של חדשות 12.
לפי המידע שחשף סגל, בוועדה יהיו חברים, בין היתר, הסופר מיכה גודמן, שכתב ספר בנושא, ופרופסור קרין נהון, נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי.
בין האפשרויות שיבחן הצוות נמנות הטלת חובת שקיפות על הרשתות החברתיות, כך שכל חסימת פוסט תצטרך להיות מלווה בהסבר מפורט לסיבה לחסימה, כמו גם הקמת מוקד פניות לערעור על החלטות כאלו, ואף הטלת אחריות משפטית על הרשתות החברתיות – כלומר: שמשתמשים יוכלו לתבוע את פייסבוק וטוויטר על פוסטים שפרסמו משתמשים אחרים וגרמו לדעתם לפגיעה בהם.
עם זאת, לא בטוח שהמגבלות הללו ייצאו לפועל גם אם הצוות ימליץ עליהן. זאת מאחר שכפי שקרה כבר בעבר ובמדינות נוספות, ייתכן שהמטרה אינה בהכרח הטלת מגבלות על הרשתות, אלא נפנוף באפשרות של מגבלות כאלו כקלף מיקוח. זאת כדי לעודד את פייסבוק, טוויטר וענקיות רשת נוספות להציע בעצמן לממשלה אמצעים לפיקוח על התוכן שעולה בהן.
צעדים דומים נמצאים כרגע בשלבי דיונים שונים בכל רחבי העולם, ולא רק במדינות קטנות ושוליות אלא גם בארה"ב, וכבר התקיימו בה שימועים בעניין בהשתתפות מארק צוקרברג, מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי ואפילו מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס, שנאלץ לענות לטענות על כך שמוצרים שנמכרים באתר שלו מקדמים תפיסות קיצוניות.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מסוכן
    יאיר 10/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נושא טעון, הרשתות החברתיות הינן פלטפורמות טכנולוגיות, ברגע שיהפוך אותן למכשירים שעוסקים בהגדרות ערכיות, תחל זליגה לכיוונים כמו הדפדפן תור, i ה Dark Net ואז עשויים הדברים לצאת מכלל שליטה לחלוטין
    סגור
  • 3.
    הונאה במסווה טהרני יגבילו את חופש הדיבור (ל"ת)
    ללא מורא 10/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    הכן, הרשתות החברתיות מקדמות שמאל קיצוני ופנאטי (ל"ת)
    ישראל 10/2021/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • כל מי שנגד עוולה הוא שמאלני..דרכם של נתיני המלך חסן
    בן 10/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פליט מבצע יכין ומצביע ביבי לעולם לא מתבייש מחוסר תרבות מינימלית ..סך הכל הוא רוצה לבסס את תרבות אפריקה צפון בארץ ישראל
    סגור
  • 1.
    תתבייש
    אנוכי 10/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היכן המילה "יתכן" בכותרת המשנה ? המטרה שונה ? או רק ייתכן שהיא שונה בושה של ניסוח
    סגור