דיגיטל וטק

שיאומי תסיים את המשבר? תבדוק את הטענות הקשות נגדה

מהבחרה נמסר כי תפנה לגורם מצד שלישי שיבדוק את הטענות של המרכז הלאומי לאבטחת סייבר בליטא שטען כי לטלפונים של החברה יש יכולת צנזורה מובנית והיא פוגעת במשתמשים: "בעודנו חולקים על אפיון ממצאים מסוימים, אנו פונים למומחה צד שלישי עצמאי כדי להעריך את הנקודות שהועלו בדו"ח"
כפיר אדר | 
הכניסה למטה שיאומי (צילום shutterstock)
יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי מסרה היום (שני) כי היא פונה למומחה מצד שלישי, בלתי תלוי, כדי להעריך את טענות מממשלת ליטא כי הטלפונים שלה כוללים תכונות של צנזורה. "בעודנו חולקים על אפיון ממצאים מסוימים, אנו פונים למומחה צד שלישי עצמאי כדי להעריך את הנקודות שהועלו בדו"ח", אמר דובר שיאומי.
ההודעה מגיעה לאחר שמשרד ההגנה של ליטא קרא לצרכנים לזרוק טלפונים סינים בשבוע שעבר ולא לקנות טלפונים חדשים של שיאומי או וואווי, בעקבות דו"ח שפרסם המרכז הלאומי לאבטחת סייבר בליטא (NCSC) בטענה שלטלפונים אלו יש יכולות צנזורה מובנות שמונעות חיפוש או הצגת אתרים מסוימים.
שיאומי מיהרה להכחיש ואמרה אז שהמכשיר שלה "אינו מצנזר תקשורת למשתמשים שלה או ממנה". שיאומי לא ציינה מאיזה ארגון צד שלישי היא מבקשת שיבצע את ההערכה, אבל הוא צפוי להיות מאירופה. בתגובה לטענות על הצנזורה, החברה מסרה כי היא משתמשת בתוכנת פרסום כדי להגן על משתמשים מפני תכנים מסוימים כגון פורנוגרפיה והפניות פרסומיות הפוגעות במשתמשים מקומיים, נוהג שתואר כסטנדרט בתעשייה.
החברה אמרה גם לגבי פרטיות הנתונים, שהיא תואמת את תקני ניהול אבטחת המידע באירופה. בדו"ח שלה, NCSC בליטא טענה שלטלפוני הדגל שנמכרים באירופה על ידי שיאומי יש יכולת מובנית לאתר ולצנזר מונחים כגון "טיבט החופשית", "יחי העצמאות של טייוואן" או "תנועה דמוקרטית".
שיאומי התפרסמה כספקית הסמארטפונים המובילה באירופה לראשונה ברבעון השני של 2021, וסיפקה שיא של 12.7 מיליון יחידות ביבשת, על פי חברת המחקר Strategy Analytics. החברה, יחד עם מתחרים סינים נוספים במערכת ההפעלה אנדרואיד, נהנתה מעלייה בנתחי השוק בעקבות אכיפת ארה"ב נגד וואווי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה