דיגיטל וטק

דרמה באפל: האם תעזוב את עמק הסיליקון?

לפי מקורות בחברה, הישראלי הבכיר בה, לצד כמה מנהלים נוספים, תומכים ביציאה מעמק הסיליקון לטובת משרדים אזוריים ועבודה מהבית. האם שאר ענקיות הטכנולוגיה ילכו בעקבותיה?
יאיר מור |  1
טים קוק (צילום ויקיפדיה)
אזעקת צונאמי מאיימת על עמק הסיליקון - אך לא מדובר בצונאמי שיגיע מהאוקיינוס ויעבור את שוברי הגלים העצומים של מפרץ סן פרנסיסקו, אלא בכזה שיגיע מתוך העמק עצמו, ויתפרש החוצה אל אמריקה כולה, ואף אל יתר חלקי העולם. 
לפי מארק גורמן, עיתונאי המסקר מקרוב את אפל מזה כ-12 שנה, מהן חצי עשור בבלומברג, החברה שוקלת בימים אלה מהלך שמוגדר כ"ביזור אל מחוץ לעמק הסיליקון". במלים אחרות, בהנהלת החברה מבצעים הערכה מחדש של סדרי העדיפויות שלהם, שעד כה הכתיבו על חלק גדול מהעובדים לעבוד מקמפוס מרכזי, ואף הובילו את החברה להוציא יותר מ-4 מיליארד דולר על בניית אחד ממתחמי המשרדים היקרים בעולם - זה המכונה "החללית" וגולת הכותרת שלו היא בניין דמוי בייגל לבן סביב גינת ענק. 
עתה, מדווח גורמן, "בכירים ברמות הגבוהות ביותר בחברה מבינים שהעסקת ושימור כשרונות יהיה אחד האתגרים הגדולים ביותר להצלחתה העתידית, והפחתת התלות בעמק היא צעד מפתח למענה לבעיה הזו". בין אותם בכירים נמנה ג'וני סרוג'י, הישראלי הבכיר באפל הממונה על חטיבת השבבים שלה ותומך בביזור כוח העבודה כבר שנים. הוא אף דחף לפתיחת מרכזים של החברה בישראל ובמדינות נוספות. חוץ ממנו, תומכים במהלך גם אדי קיו, האחראי על שירותים מקוונים; ג'ף וויליאמס, סמנכ"ל התפעול; ודיירדרה אובראיין, מנהלת החנויות וכוח האדם. 
לדברי התומכים במהלך, קיימות 4 סיבות לעבור למודל עבודה מבוזר יותר, עם משרדים המפוזרים ברחבי העולם ואף עובדים שמורשים לעבוד מהבית: הראשונה היא עלויות המחיה הגבוהות בעמק הסיליקון, שנגרמות על ידי עצם העובדה שמתגוררים בה כל כך הרבה עובדי הייטק בעלי משכורות עתק, עובדה המנוצלת על ידי בעלי דירות ובתים באזור; קושי בגיוס עובדים 'מגוונים', שחשוב היום לתדמית החברה, בשל העובדה שהאזור העשיר מאוכלס בעיקר על ידי לבנים; קושי לשכנע מוחות מבריקים לעקור עם משפחותיהם אל עמק הסיליקון, במיוחד אחרי משבר הקורונה, כאשר אלפי חברות מציעות להם עבודה מהבית; והאפשרות לחיסכון כספי משמעותי מכך שהחברה לא תצטרך לממן יותר את עלויות המעבר של העובדים, עלויות הסעתם והסעדתם בעמק הסיליקון היקר וכדומה. 
המהלך מגיע בהמשך להודעתו של טים קוק לעובדים לפני חודש, על החזרה למשרדים החל מספטמבר, שעוררה זעם רב בקרב העובדים. זמן קצר לאחר מכן נחשף כי בסקר שערכה החברה בין 1,700 מעובדיה, אמרו 59% כי הם "מסכימים מאוד" עם הקביעה שנראה שחלק מעובדי החברה יעזבו אותה אם לא תאפשר להם להמשיך לעבוד מהבית גם לאחר הקורונה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נכון מאוד
    יוסי 07/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חושב שהחשיבה הזאת נכונה מאוד וגם תצמצם פערים בתוך החברה עצמה אפל צריכה לעשות חשיבה חדשה על איך לשמר את עובדיה לעתיד ולתת להם למי שניתן כמובן אופציה עבודה מהבית לכן הגיוני מאוד ליצור פיזור עובדים בכול העולם ולא להכניס אותם לקיוב אחד ענק. נכון יש גם את הצורך האנושי למפגשים וסיעור מוחות אבל לא פחות חשוב הפיזור מקווה שאפל לא יפלו בפח ויבינו שהעובדים שלהם הם ההון של החברה ולא רק המוצרים
    סגור