דיגיטל וטק
סמסונג נגד הסינים: מי המותג שכבש את שוק הסמארטפונים הזה?
שוק הסמארטפונים באמריקה הלטינית זינק ב-15%, כשסמסונג שומרת על ההובלה, בעוד ששיאומי ויצרניות סיניות נוספות מצמצמות פערים במהירות. האם השליטה של הענקית הקוריאנית בשוק הזה נמצאת בסכנה?

שוק הסמארטפונים באמריקה הלטינית צמח בשנת 2024 ב-15% בהשוואה לשנה הקודמת, עם שיא מכירות של 137 מיליון סמארטפונים. לפי נתוני חברת Canalys, סמסונג היא עדיין המובילה בשוק, אולם מתחרות סיניות בולטות מתחילות לצבור תאוצה בשוק האזורי הזה.
סמסונג הובילה את השוק עם מכירת 42.9 מיליון סמארטפונים, ונתח שוק של 31%, עלייה של 12% לעומת 2023. אחריה, מוטורולה רשמה מכירות של 22.8 מיליון סמארטפונים עם 17% נתח שוק, אך עם ירידה שנתית של 4%. שיאומי התקרבה מאוד למקום השני עם מכירות של 22.7 מיליון יחידות סמארטפונים ונתח שוק זהה של 17%, תוך צמיחה שנתית של 20%. מותגים סיניים נוספים הציגו הישגים ועליות חדות, ובהם Transsion, הכוללת את המותגים Infinix ו-Tecno, שהגיעה למקום הרביעי עם 12.8 מיליון סמארטפונים שנמכרו ונתח של 9%, צמיחה של 40%. גם Honor בלטה במיוחד עם מכירות של 8 מיליון סמארטפונים, צמיחה מרשימה של 79% שהעניקה לה 6% נתח שוק.
המגמה הבולטת בשוק היא עלייה ברכישת מכשירים זולים, כאשר מכירות הסמארטפונים במחיר שמתחת ל-200 דולר עלו מ-41% ל-48% מהשוק, על חשבון קטגוריית המכשירים בטווח של 200–399 דולר. במהלך הרבעון האחרון של 2024, סמסונג שמרה על ההובלה בשוק האזורי, עם מכירות של 10.2 מיליון יחידות, אך שיאומי עקפה את מוטורולה עם 5.4 מיליון יחידות לעומת 5.2 מיליון של המתחרה הוותיקה. אפל, אם תהיתם, דורגה חמישית ברשימה, עם מכירות של 2.8 מיליון משלוחים וצמיחה שנתית של 12%.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה