דיגיטל וטק

היזמים שמשנים את חוקי הגיימינג בראיון: "כאן כדי להוכיח שאפשר"

לקראת אירוע הגיימינג הגדול של השנה, הסולטיז – ארבעה יזמים ישראלים - שיופיעו לראשונה מול הקהל באירוע – חושפים בראיון את המסע שלהם מחלום לסטארטאפ פורץ דרך, שמטרתו לשנות את חוקי המשחק ולעזור לגיימרים להפוך את התשוקה למקצוע. איך הם משלבים עבודה ותוכן, ומה הייחודיות שהם רואים בקהילת הגיימינג הישראלית?
רפאל בן זקרי |  1
הסולטיז (צילום ניר סטולו)
אירוע הגיימינג הגדול של השנה, שיתקיים בחנוכה בהיכל טוטו חולון, צפוי למשוך מעריצים רבים לאירוע שכולו חוויות, תחרויות ותוכן. לצד קרבות בין נבחרות Brawl Stars ו-Fortnite, באירוע יופיעו לראשונה נבחרת הסולטיז – ארבעה יוטיוברים ויזמים ישראלים צעירים, שמביאים גישה ייחודית לעולם הגיימינג ויותר מ-220 אלף משתמשים רשומים בערוץ היוטיוב שלהם. בהופעתם הראשונה מול קהל חי, הסולטיז יחשפו את המסע שלהם - מחלום משותף ועד להצלחה.
הסיפור של הסולטיז (Saltiz) מתחיל לפני שלוש שנים, כאשר ארבעה חברים - אורי בן ארי (הצלע הנשית שבחבורה), שובל אליעזר, נוה בר מואב ופז שגיא - שהכירו עוד מימי התיכון, החליטו להפוך את התשוקה המשותפת שלהם למציאות. לאחר השחרור מהצבא, הם השתמשו בכספי המענק להקמת סטארטאפ שנועד לשנות את חייהם של הגיימרים על ידי הפיכת התחביב למקור הכנסה. היום, במקביל לניהול הסטארטאפ, הסולטיז ממשיכים לייצר תוכן שמטרתו לעורר השראה ולשמח את הקהל. לאחר אירועי ה-7 באוקטובר, הם בחרו להתמקד בעשייה מקומית מתוך תחושת שליחות. עכשיו, כשהם עומדים להופיע מול קהל חי בפעם הראשונה, הם חולקים בראיון גלוי על הקשיים, ההצלחות והמסע שממשיך לגדול ולצמוח, תוך הבטחה לשנות את חוקי המשחק בעולם הגיימינג.
מחברי ילדות לשותפים בסטארטאפ
אם תהיתם מה מביא ארבעה חברים להתאחד ולחשוב על הרעיון לעזור לגיימרים להפוך תחביב למקור הכנסה, הם מספרים כי הכול התחיל מהחוויה האישית שלהם כגיימרים. "הבנו שזה הדבר שאנחנו הכי אוהבים לעשות בחיים, ואנחנו גם ממש טובים בזה," הם מסבירים. "אם היינו באותה רמה בכדורגל כמו שאנחנו במשחקי מחשב, כבר מזמן היינו מיליונרים." לדבריהם, בעולם הספורט המסלול ברור – קבוצות, מועדונים, אירועים ואוהדים. "אבל בגיימינג, למרות שיש מעל שלושה מיליארד גיימרים בעולם, אין פלטפורמה אמיתית שמאפשרת לגיימרים להרוויח כמו ספורטאים," הם מוסיפים.
הם גם מבקרים את הפלטפורמות הקיימות, כמו Twitch, שמבוססות על מודל של תרומות וצפייה חינמית. "זה גורם להרבה גיימרים מוכשרים לפרוש, כי גיימינג עדיין נחשב 'לא עבודה אמיתית'," הם אומרים בכנות. "החזון שלנו הוא לשנות את זה," הם ממשיכים. "הקמנו את הסטארטאפ כדי ליצור פלטפורמה שתשלב תחרויות ותוכן מלהיב, אבל גם תתגמל גיימרים בצורה הוגנת." לדבריהם, הפתרון שהם מציעים נועד לאפשר לגיימרים להפוך את הכישרון שלהם למקצוע אמיתי, כמו בספורט המסורתי.
"אנחנו גיימרים בעצמנו, חיים את התחום הזה ונושמים אותו," הם מסבירים, ומדגישים את היתרון שלהם בהבנת הכאבים של הקהילה לצד היכולת לפתח פתרון טכנולוגי מתאים. "הבנו שאם לא נבנה את הפלטפורמה הזו, גם אנחנו וגם גיימרים מוכשרים אחרים לא נוכל להמשיך לעשות את מה שאנחנו אוהבים בגיל 30. הגיע הזמן לשנות את חוקי המשחק ולעזור לגיימרים להפוך את התשוקה שלהם למקצוע אמיתי, כמו בכל תחום אחר."
מיליארדי גיימרים שמחכים לפתרון
אבל לא הכל התחיל אצלם בדיוק כמו שהם ציפו וחשבו. הם מתארים את הקשיים ותגובות ה"לא" הרבות שנתקלו בהן במהלך גיוס ההון לסטארטאפ שלהם: "כשהתחלנו את המסע שלנו, קיבלנו הרבה 'לא'," הם אומרים. "רוב המשקיעים גדלו על עולם של כדורגל וספורט מסורתי, ולא הצליחו להבין את עולם הגיימינג. הם בני 50 פלוס, לא חלק מהדור שגדל על פורטנייט ומיינקראפט. לדבריהם, מה שנתן להם מוטיבציה להמשיך היה ההבנה שיש קהילה של מיליארדי גיימרים שמחכים לפתרון. "זה העתיד," הם מצהירים. "בעוד 20 שנה, כל בני ה-30 עד ה-50 יהיו אנשים שגדלו על מחשבים ומשחקי מחשב. העולם הולך לכיוון הזה."
הם גם מתארים את התקופה כקשה במיוחד: "אחרי שנה של פיתוח מהכיס האישי, בתור חיילים משוחררים, כבר נכנסנו למינוס בבנק," הם משתפים. "ישנו במשרד כמעט כל יום, עבדנו מסביב לשעון – לפעמים 20 שעות ביממה – ונשארנו ערים בלילות עם תקווה קטנה שהחלום הזה יתגשם." מה שהחזיק אותם, לדבריהם, היה החברות ביניהם. "אנחנו חבורה של חברים מהתיכון, ותמכנו אחד בשני לאורך כל הדרך. כשמישהו הרגיש שהכול גדול עליו, האחרים היו שם כדי להרים אותו ולהזכיר לו למה אנחנו עושים את זה." יותר מהחלום האישי שלהם, זה היה החזון שהניע אותם: "ידענו שאנחנו לא רק נאבקים על החלום שלנו, אלא על החזון לשנות את חוקי המשחק – ולהפוך את הגיימינג למקצוע אמיתי עבור כל מי שמאמין בזה כמונו."
אפשר להגשים כל חלום
כשאנחנו שואלים את חברי הסולטיז על ההופעה הראשונה שלהם מול קהל חי באירוע הגיימינג הקרוב מול אלפי משתתפים, הם לא מסתירים את ההתרגשות, וגם את החשש. "זה לא פשוט לעמוד מול 5,500 אנשים שמתרכזים רק בנו," הם אומרים. "אנחנו סטארטאפיסטים ומתכנתים, רגילים למשרדים ולחדרי עבודה, לא לבמות." עם זאת, הם מדגישים שהחיבור לקהל הוא מה שנותן להם כוח: "הקהל הזה כל כך אוהב אותנו, ואנחנו אוהבים אותו חזרה. זה מה שמחזיק אותנו וגורם לנו להתגבר על כל פחד."
לדבריהם, ההופעה היא רגע מיוחד שמאפשר להם לעצור את העשייה האינטנסיבית ולהסתכל בעיניים של האנשים שבאים לתמוך במסע שלהם. "לראות את הקהל הזה, שמעריך אותנו ורוצה להיות חלק מהדרך שלנו – זה משהו שאין לו תחליף," הם משתפים. המטרה שלהם בהופעה ברורה: "אנחנו רוצים להעביר מסר שאפשר להגשים כל חלום עם עבודה קשה, אמונה והתמדה. אם נצליח לגרום למישהו בקהל להאמין בעצמו ולצאת לדרך משלו – עשינו את שלנו."
השיקול הערכי והסיכון הרווחי
לאחר מאורעות ה-7 באוקטובר, ויתרו חברי הקבוצה על קהל היעד בחו"ל. כששאלנו האם לא חששו להפסיד נתח שוק וקהל יעד עצום שכזה, הם מדגישים שהשיקול המרכזי היה ערכי. "באותם רגעים לא חשבנו בכלל על מה יותר רווחי – ידענו דבר אחד ברור: הבית האמיתי שלנו הוא כאן, בישראל," הם אומרים. לדבריהם, התקופה הזו חידדה עבורם את התחושה שישראל היא המקום שבו הם רוצים לפעול ולהשפיע. "אנטישמיות קיימת בכל מקום בעולם, אבל כאן זה הבית שלנו, במיוחד בתקופות קשות כאלה," הם מוסיפים.
הם מדגישים שהסרטונים והתוכן שהם יוצרים נועדו קודם כל לשמח ולהביא ערך לילדים ומשפחות בארץ. "הכסף מעולם לא היה השיקול המרכזי," הם מציינים. "כרגע, אין לנו תוכניות גדולות לחזור לקהל הבינלאומי, כי זה פשוט לא ירגיש אותו הדבר כמו כאן, עם האנשים שלנו." "המסר שלנו הוא פשוט," הם מסכמים, "ישראל זה הבית שלנו, ואנחנו פה כדי לשמח, ליצור ולעשות טוב לאנשים. זה מה שעושה לנו טוב על הלב, ואנחנו כאן כדי להישאר."
חברי הקבוצה משלבים שגרת חיים אינטנסיבית, ואנחנו מנסים להבין איך משלבים בהצלחה בין ניהול סטארטאפ לבין יצירת תוכן בקנה מידה כזה. הם מודים שמדובר באתגר גדול, אבל גם מסבירים שזה חלק בלתי נפרד ממי שהם. "יש לנו צוות חזק שעוזר לנו, וכל אחד מביא את החוזקות שלו," הם אומרים. נוה אחראי על בניית הסטים וההפקות, אורי מנהלת את הצוותים, פז עוסק בעיצוב האפליקציות, ושובל מתמקד בפיתוח. לדבריהם, העבודה מתנהלת בצורה דינמית: "אם אנחנו לפני דדליין חשוב בסטארטאפ, אנחנו מורידים את קצב התוכן ביוטיוב, ולהפך – הכל לפי הצורך של אותו רגע."
ישנים פחות כדי להספיק יותר
עם זאת, הם לא מסתירים את העומס הגדול שהם חווים. "בסוף אנחנו רק ארבעה אנשים שמנהלים גם סטארטאפ וגם ערוץ יוטיוב מצליח," הם משתפים. "יש ימים שבהם לא ישנים כמעט בכלל – הולכים לישון ב-4:00 ומתעוררים ב-6:00 כדי להספיק הכל." אז למה להמשיך לעשות את שניהם? "הסטארטאפ הוא שליחות – אנחנו פותרים בעיה אמיתית ומשנים את עולם הגיימינג והיוצרים. היוטיוב הוא המקום שבו אנחנו נהנים, יוצרים זיכרונות וחיים את החלום שלנו כחבורה," הם מסבירים.
הם גם מציינים שהשילוב הזה תורם להצלחה של שני התחומים: "אנחנו מבינים טוב יותר את הצרכים של הקהל, והעבודה על התוכן הופכת אותנו ליותר יצירתיים – זה מחזק גם את הסטארטאפ וגם את התוכן. בסוף, האיזון הזה, עם כל הקושי שבו, הוא מה שמייחד אותנו וגורם לנו להמשיך לחלום ולהגשים כל יום מחדש." חברי הקבוצה מתייחסים בשלב הזה לייחודיות של קהילת הגיימינג הישראלית: "ברגע שמשחק אחד הופך לטרנדי, כל הקהילה עוברת אליו יחד," הם מציינים.
תחושת האחדות הזו, לדבריהם, היא ייחודית לישראל, בניגוד לקהילות הגיימינג בחו"ל, שבהן יש לרוב פיצול לפי משחקים שונים. עם זאת, לצד החוזקה הזו, הם מזהים אתגר משמעותי: "העולם התחרותי בישראל כמעט ולא קיים, וגיימרים ישראלים כמעט ולא מצליחים להתפרנס מהכישרון שלהם," הם מסבירים. כאמור, המטרה שלהם היא לשנות את המצב הזה ולחזק את הקהילה אף יותר. "אנחנו רוצים לפתוח בפני הגיימרים הישראלים מגוון הזדמנויות חדשות – פלטפורמות, תחרויות וכלים שיאפשרו להם להפוך את הכישרון שלהם למקצוע אמיתי," הם אומרים, ומדגישים את הפוטנציאל האדיר שקיים כאן. "כל מה שצריך זה את הפלטפורמה הנכונה שתתמוך בהם."
לחוות את החיים בצורה מרגשת
הם בוחרים להדגיש כי התוכן שלהם די שונה בנוף יוצרי הגיימינג, בעיקר בזכות הגישה הייחודית שלהם. "אנחנו לא יוצרי תוכן שעושים גיימינג," הם מבהירים. "התוכן שלנו מתמקד בהצגת העולם הגדול והמדהים, עם חוויות ואתגרים שלא רואים כל יום." בין היתר, הם מתארים חוויות יוצאות דופן כמו לשחק מחבואים בבונקר הגדול בעולם או להשכיר טנק ליום שלם בטקסס. לדבריהם, מה שמייחד אותם באמת זו הדינמיקה בין חברי החבורה. "אנחנו ארבעה חברים שחיים את החלום, יוצרים תוכן אמיתי מהלב, נטו בשביל הכיף שלנו והקהל שלנו," הם אומרים, ומדגישים שהם אינם מונעים מרדיפה אחרי קמפיינים או פרסום מוצרים שאינם מאמינים בהם. "אנחנו מנהלים עסק שמפרנס אותנו בכבוד, וזה מאפשר לנו לשמור על אותנטיות."
המטרה שהם שמים לנגד עיניהם היא להראות לקהל, ובעיקר לילדים, שהעולם מלא בחוויות מדהימות שמחכות להתגלות. "בתוך כל מה שקורה במדינה, הדברים האלה לפעמים נשכחים," הם אומרים, "ואנחנו כאן כדי להזכיר שאפשר לחוות את החיים בצורה הכי גדולה ומרגשת שיש." "אנחנו מאמינים שהכל אפשרי," הם מדגישים. "תאמינו בעצמכם, תאמינו בחלומות שלכם, ואל תפחדו לחלום הכי רחוק – כי אם אנחנו הצלחנו, גם אתם יכולים."
פתרון אמיתי עבור גיימרים
לסיום, בחרנו לדבר על החזון לעתיד, ואיך הם רואים את כל סוגי הפעילות שלהם משתלבים יחד: "הסטארטאפ הוא החלום הגדול שלנו – החזון שאנחנו עובדים עליו יום ולילה," הם אומרים, ומדגישים שבמקביל, הם מצלמים ומשתפים את התהליך עם הקהל שלהם. "אנחנו נותנים הצצה אמיתית למסע שלנו." לדבריהם, הסטארטאפ מסמל הגשמת חלומות ופתרון בעיה אמיתית עבור גיימרים, בעוד היוטיוב מזכיר להם לעצור לרגע ולהנות מהדרך. "השילוב בין השניים נותן לנו את הכוח להמשיך – לשאוף גבוה ולחיות את החלום במלואו," הם מסבירים.
על העתיד הם חולמים בגדול: "בעוד 10 שנים, אנחנו מקווים שנגשים את כל החלומות שלנו, נשפיע על תחום הגיימינג ונעזור לכמה שיותר אנשים להאמין בעצמם וליהנות מהחיים שלהם." הם מסיימים עם מסר אופטימי לקהל שלהם: "אנחנו רוצים שיזכרו אותנו כחבורה שהוכיחה שהכל אפשרי. אם יש לך חלום, תעבוד קשה, תאמין בעצמך, ותלך עד הסוף – כי אין דבר שהוא בלתי אפשרי."
סולד אאוט ועשרות אלפי משתתפים
המופע שבו יופיעו לראשונה הסולטיז כבר סולד אאוט, אבל הוא ממשיך לשבור שיאים עם פתיחת שני מופעים נוספים. בסך הכל, יתקיימו שישה מופעים בהיכל טוטו חולון, כשכל אחד מהם צפוי למשוך כ-5,000 איש – מאורע חסר תקדים בעולם הגיימינג בישראל. האירוע יכלול תחרויות סוערות בין נבחרות Brawl Stars ו-Fortnite, בהנחיית היוטיובר והגיימר עידן תלם ("אינדה גיים"), שמוכר ליותר מ-900 אלף עוקבים. לצד זאת, יופיעו באירוע גם אורחים מיוחדים כמו חואן קרלוס, אלוף העולם בבראול סטארס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פחחחח ילדים נאיביים
    ליברל 12/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העולם קורס, התחממות גלובלית, זיהום פלסטיק ונפט, הכול נשרף ואתם משחקים בקק*י. אעלק פותרים בעיה אמיתית. למי? חראם על הכסף שמושקע בהם ויעול היה ללכת למטרות אמיתיות
    סגור