דיגיטל וטק
מאסק תבע את המפרסמים שנטשו – מה קרה אחרי ניצחון טראמפ?
אילון מאסק תבע את המפרסמים שהפנו את התקציבים למקומות אחרים וגרמו להכנסות הרשת החברתית שלו להתרסק. כשתוצאות הבחירות התבררו, המפרסמים חזרו, אבל בהיקפים קטנים בהרבה
אילון מאסק תבע קבוצת מפרסמים וחברות גדולות בטענה כי הסכימו באופן לא חוקי להטיל "חרם" על הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) לאחר שרכש אותה. התביעה הוגשה לבית משפט בטקסס נגד ענקיות המזון יוניליבר ומארס, חברת הבריאות הפרטית CVS Health, חברת האנרגיה המתחדשת אורסטד וארגון בשם "הפדרציה העולמית של מפרסמים" (WFA). X טענה כי אותן חברות גזלו ממנה "מיליארדי דולרים" בהכנסות מפרסום.
התביעה מתייחסת לתקופה שלאחר רכישת טוויטר בידי מאסק בשנת 2022 במהלכה צנחו הכנסות הרשת החברתית מפרסום. חלק מהחברות חששו שמאסק, הבעלים החדש, אינו מייחס חשיבות מספקת למודרציה של תכנים שנויים במחלוקת. בשנה שלאחר רכישת טוויטר, הכנסות הפרסום צנחו ביותר מחצי. מותגים גדולים כמו דיסני, IBM ואפל עזבו את הפלטפורמה ב-2023 בעקבות שינוי במדיניות ניהול התכנים של מאסק.
מאסק צייץ: "ניסינו להיות נחמדים במשך שנתיים ולא קיבלנו שום דבר חוץ ממילים ריקות. עכשיו זו מלחמה". יש לציין שגם אם התביעה תתקבל, פלטפורמת המדיה החברתית לא תוכל לכפות על חברות לרכוש ממנה שטחי פרסום.
אף שמומחי משפטי העריכו כי התביעה תידחה משום שמאסק לא יצליח להוכיח שהחברות תיאמו ביניהן את הפסקת הפרסום, מעמדו הפוליטי המתחזק גרם לחלק מהמפרסמים לשקול את הפסקת הפרסום ב-X מחדש. מנכ"ל אחת מסוכנויות הפרסום אמר לפייננשל טיימס כי מפרסמים עשויים לחזור לפלטפורמה כמנוף פוליטי. "ייתכן שזה יהפוך לערוץ רשמי לתקשורת עם הבית הלבן", אמר.
עוד ב-
מנתוני X עולה כי הרשת החברתית רשמה ירידה דרסטית בהוצאות פרסום, עם ירידה של 68% בין המחצית הראשונה של 2024 לשנת 2022. אמנם קרוב ל-90% מהמפרסמים הגדולים ב-2023 חזרו לפרסם בה אבל הסכומים נמוכים בהרבה מבעבר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה