דיגיטל וטק
המתחרה הגדולה של טסלה כובשת יעד נוסף: השת"פ עם אפל נחשף
יצרנית המכוניות החשמליות המצליחה בסין BYD, הפכה ממזמן למתחרה של טסלה. כעת, עולה שחברת בת שלה העוסקת בייצור מכשירי אלקטרוניקה מחזיקה בקשרים צמודים עם אפל כשהיא אחראית על הייצור של למעלה מ-30% מהאייפדים של החברה
לרוב כשמדובר במוצרים של אפל, מופיעה ההערה "עוצב בקליפורניה, הורכב בסין", ללא פירוט מי אחראי על ההרכבה. אך רוכשי אייפד חדשים עשויים להתפלא לגלות כי אחת התשובות האפשריות היא יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בסין, BYD.
לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, החברה, הידועה בעיקר כמתחרה העיקרית של טסלה, מרכיבה כיום יותר מ-30% מהטאבלטים של אפל. ב-BYD הודו כי הם מעסיקים מעל ל-10 אלף מהנדסים וכ-100 אלף עובדים במפעלי ההרכבה של "שרשרת הפירות" – המונח המקומי לשרשרת האספקה של אפל.
בכירים בחברה ציינו כי יש דמיון בין התחומים השונים של החברה, שכן שניהם מבוססים על היכולת להרכיב מכשירים מדויקים בעלות נמוכה. מנכ"ל אפל, טים קוק, אף ציין במהלך ביקור בשנגחאי במרץ כי BYD היא אחת מהספקיות של אפל "שדוחפות את גבולות האפשר".
עם זאת, התלות של אפל ב-BYD ובלוקסשור המרכיבה את מכשירי האייפון עשויה להקשות על החברה להפסיק את שיתוף הפעולה עם סין, במיוחד כשארה"ב צפויה לנקוט צעדים להגבלת היבוא מהמדינה בתקופת כהונתו של דונלד טראמפ.
בנוסף לאפל, BYD עובדת גם עם חברות כמו שיאומי, שמייצרת מכוניות חשמליות, וואווי וסמסונג. מערכת היחסים של BYD עם אפל החלה ב-2009, עם עיבוד רכיבים, והקשרים התהדקו מאז. כיום, החברה מספקת רכיבים מבניים כמו מתכת, זכוכית, קרמיקה וספיר, וגם מבצעת הרכבות.
עוד ב-
BYD אלקטרוניקס, החברה הבת של BYD, אחראית על עבודות הרכבה רגישות, כמו הרכבת חלקי טיטניום למסגרות אייפון פרו. החברה מתגאה בטכנולוגיית המקדחות הרובוטיות שלה, שמסוגלות ליצור תבניות מדויקות על משטחי קליפת ביצה מבלי לשבור אותן. למרות ההתמקדות בהרכבה, BYD לא מסתפקת בכך, ויש לה תוכניות לפתח רובוטים מבוססי AI בשיתוף עם אנבידיה עבור מפעלים, תוך פיתוח תחומים חדשים בשוק.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה