דיגיטל וטק
מייסד היוניקורן הישראלי בריאיון: כך הפכנו לחברה בשווי מיליארד דולר
פחות משנה מאז הקמתה, חברת Eon, שהוקמה על ידי יוצאי AWS, גייסה כ-200 מיליון דולר בארבעה סבבים ובהערכת שווי של מעל מיליארד דולר. רון קמחי, מייסד שותף וה-CTO של Eon, מדבר על ההישגים, התמיכה מהמשקיעים והחזון שישנה את עולם הגיבוי בענן
בתוך פחות משנה מאז הקמתה, Eon, שהוקמה על ידי יוצאי AWS, השלימה סבב גיוס נוסף ומשמעותי של עשרות מיליוני דולרים. החברה, שהפכה כעת ליוניקורן, מוערכת כיום בשווי של מעל מיליארד דולר, כאשר בשנה מורכבת זו, גייסה סכום כולל של כ-200 מיליון דולר בארבעה סבבי גיוס מוצלחים.
Eon הוקמה בתחילת 2024 על ידי אופיר ארליך (מנכ"ל), רון קמחי (CTO) וגונן שטיין (CRO), שלושתם יוצאי AWS, כאמור. החברה מפתחת פתרון גיבוי בענן לחברות ותאגידים, המאפשר ניהול אוטומטי ויעיל של גיבוי ושחזור מידע בסביבות ענן מורכבות. מי שהובילה את סבב הגיוס האחרון היא קרן ההון סיכון האמריקנית BOND, בגובה 70 מיליון דולר, ובין המשקיעים בחברה ניתן למצוא את Greenoaks Capital Partners, Sequoia Capital ו-Lightspeed Venture Partners, וכן את מרון קפיטל הישראלית.
לרגל השלמת הסבב הרביעי, רון קמחי, מייסד שותף וה-CTO של Eon, משתף בשיחה עם Ice על האתגרים, ההצלחות שהביאו את Eon לנקודת הציון הזו, והחזון המתמשך להפוך את הגיבוי בענן לתהליך אוטומטי ויעיל שמספק ערך אמיתי ללקוחות.
עם הישגים מרשימים תוך פחות משנה מאז הקמתה, ניסינו להבין מהם הגורמים המרכזיים שהובילו את Eon להצליח כל כך מהר ולהשלים ארבעה סבבי גיוס מוצלחים. "הגיוסים אינם מטרה מבחינתנו אלא אמצעי להגשמת החזון של Eon שהוא לאפשר גישה ישירה ומהירה לכל המידע המגובה מענן ולהפוך את תהליך הגיבוי ושחזור המידע במקרה הצורך מתהליך ידני, יקר ולרוב לא יעיל, לתהליך אוטומטי, פשוט, ומאד אפקטיבי", מסביר קמחי. הוא מוסיף כי הפלטפורמה של החברה "הופכת את הגיבוי לנכס נגיש שאפשר בקלות להפיק ממנו תועלת וחוסכת לארגונים זמן, כסף, ואחסון של מידע מיותר. זה אחד מהאתגרים הגדולים שטרם נפתרו במסגרת המהפכה הטכנולוגית של מעבר לתשתיות ענן".
כדי להדגיש את הפוטנציאל הטמון בטכנולוגיה של Eon, קמחי מסביר כיצד התגובה הראשונית של המשקיעים הבהירה להם שהם עלו על משהו יוצא דופן. הוא משתף על הרגע שבו הוצג הרעיון למשקיעים: "כשהצגנו את הרעיון למשקיעים פוטנציאליים, הם הבינו היטב שעלינו על פתרון לכאב עצום של כמעט כל תאגיד וחברה הפועלות בענן – שהיום זה כמעט כולם". קמחי ממשיך ומסביר את המשמעות הכלכלית הרחבה של השוק: "עד סוף 2024, חברות צפויות להוציא כ-629 מיליארד דולר על תשתיות ענן. האחסון והגיבוי מגיעים לכשלושים אחוז מהוצאות הענן והפתרון של Eon מציג שיפור מוחלט של כל נושא הגיבוי והשחזור של קבצים".
בנוגע להשפעת המשקיעים ותמיכתם, קמחי מדגיש את החשיבות של הצטרפותם למסע: "לשמחתנו, קרנות מובילות בעולם ועשרות משקיעים פרטיים שכל אחד מהם הוא אושיית הייטק, החליטו להצטרף למסע שלנו." הוא מציין בגאווה: "אנחנו מייעדים את Eon להיות חברת ענק מבחינת היקף השירות שניתן לחברות, והגיוס הזה יבטיח לנו את היכולת לפתח את החברה מבלי לדאוג למימון בשנים הקרובות שהן קריטיות לצמיחה שלנו". קמחי גם מתאר את תחושת הגיבוי והביטחון שהמשקיעים נתנו להם: "זה לא רק הכסף. זו גם ההבנה שאנחנו לא לבד במסע הזה, שאנחנו מקבלים תמיכה מגורמים שמבינים באמת את החזון שלנו ורוצים לראות אותו מתגשם".
לפי קמחי, Eon מתכננת להתמודד עם האתגרים שמלווים את ההתרחבות המשמעותית שלה, באמצעות אחד מהעקרונות המנחים של החברה, שהוא "לא לגדול מבחינת כוח האדם ללא פרופורציה אלא להשקיע רק בכישרונות מובילים בתחום". לדבריו, כיום החברה מונה כ-50 עובדים, שכל אחת ואחד מהם הוא בעל ניסיון ומומחיות אדירה בתחומו. "העובדים שלנו באים מתפקידים בכירים במקומות כמו גוגל, AWS, מיקרוסופט וחברות סייבר מובילות", מדגיש קמחי, ומוסיף כי החברה משקיעה בטאלנט הכי חזק שיש בשוק, תוך גדילה אחראית ומתונה. קמחי גם משתף בגאווה על הביקוש הרב לפלטפורמה של החברה: "לשמחתנו, יש לנו כבר פייפ-ליין אדיר של לקוחות שמבקשים להטמיע את הפלטפורמה של Eon, ואנחנו ערוכים היטב לפריסה שתתפוס תאוצה מהירה ממש בקרוב".
על הרגע שבו הבינו בחברה שיש להם הזדמנות יוצאת דופן בשוק גיבוי הענן, קמחי מתאר את התקופה שבה עבדו באמזון כנקודת מפנה: "התקופה שלנו באמזון העניקה לנו נקודת מבט ייחודית אל האתגרים שארגונים מתמודדים איתם במהלך המיגרציה שלהם לענן". לדבריו, ההצלחה של השירותים שהתבססו על הטכנולוגיה של CloudEndure אחרי רכישתה על ידי אמזון הייתה כמו בית ספר לבניית שירותי תוכנה בסקייל עצום. היא גם סיפקה הבנה עמוקה של תהליכי הרכש של הצוותים האחראים על גיבויים בענן אצל ארגונים גדולים.
קמחי מסביר כי בתקופה הזו הם זיהו שני אתגרים מרכזיים שחוזרים על עצמם ומעיקים על ארגונים ותאגידים. הבנה זו הייתה מרכזית לעיצוב הפתרון של Eon, שמטרתו להתמודד עם האתגרים המהותיים שזוהו ולהציע מענה יעיל ובר קיימא. "האתגר הראשון הוא שהם מתקשים מאוד לגבות את תשתיות הענן שלהם לאורך זמן ובמיקום הנכון", הוא אומר. צוותי הגיבוי צריכים להתמודד עם מאות אלפי משאבים בענן המנוהלים על ידי צוותים שונים ומפוזרים. קמחי מפרט: "כל הפתרונות בשוק דורשים מהלקוחות לסמן ידנית כיצד לגבות כל אחד ואחד ממשאבי הענן, כמו שרתים, מאגרי מידע ופתרונות אחסון אחרים. הדרישות, לעומת זאת, תמיד הוגדרו באופן פשוט, לדוגמה: לגבות שרתים המכילים מידע פיננסי לתקופה ארוכה יותר משרתים ללא מידע רגיש". אתגר זה מוביל לכך שלקוחות מוציאים מיליוני דולרים על אחסון מידע שאינם צריכים, ובסופו של דבר מגלים שאין להם דרך לשחזר את המידע החשוב באמת ברגע הקריטי.
בנוסף, קמחי מתייחס לאתגר השני – שחזור המידע. הוא מדגיש כי "הגיבויים עד היום לא מאפשרים שום יכולות חיפוש או הנגשה של המידע המגובה". הוא מתאר מצב שבו לקוחות, שמשלמים סכומים אדירים על גיבויי ענן, נאלצים לעבור תהליכי שחזור ממושכים שלוקחים ימים או שבועות רק כדי להשיג גישה למידע המגובה. שני אתגרים אלו, מסביר קמחי, הובילו את Eon ליצירת פתרון שמביא לשינוי אמיתי בתחום הגיבוי והשחזור בענן.
לסיום, שאלנו את קמחי איך Eon מתכננת לבדל את עצמה מהמתחרות בשוק גיבוי הענן. הוא מסביר כי Eon היא "פלטפורמת ניהול הגיבוי האוטומטי הראשונה בעידן תשתיות הענן". בניגוד לפתרונות אחרים שהותאמו לענן לאחר שהתחילו כפתרונות on prem, Eon פותחה מתוך מחשבה על הדינמיות והיכולות החדשות של תשתיות הענן, וכך היא מצליחה לספק מענה מותאם ואפקטיבי יותר. הוא מדגיש כי החברות המתחרות נולדו כפתרונות on prem עוד לפני עידן הענן, ולאחר מכן הותאמו לעבודה בענן, אף על פי שהוא מבוסס על טכנולוגיות חדשות לחלוטין. קמחי מוסיף ומסביר ש-Eon יצרה פלטפורמה שמותאמת במיוחד ליכולות החדשות של הענן ולדינמיות שמאפיינת את תשתיות הענן, וכן לאתגרים שנצברו במהלך תקופת עבודתם ב-AWS ובקלאודאנדור. "ראשית, הפלטפורמה סורקת את סביבת הענן של הלקוח ובאופן אוטומטי מגלה היכן נמצא מידע רגיש, היכן תוכנות מסוימות מותקנות ואילו משאבי ענן רצים בסביבות פרודקשן", הוא מסביר. לאחר מכן, הגיבוי מנוהל ומתבצע באופן אוטומטי, ללא צורך בעבודה ידנית.
קמחי מתאר את ליבת הפתרון של Eon, שמבוסס על שכבת אחסון מידע חדשנית: "חלק הארי של הטכנולוגיה הוא בשכבת אחסון מידע חדשנית המבוססת על שירותי האחסון של ספקיות הענן". הוא מוסיף כי הפלטפורמה יודעת לסרוק מידע מבסיסי נתונים מגוונים ולשמור אותו בצורה יעילה מאוד, זאת בעזרת אלגוריתמי כיווץ מידע יעודיים לענן המאפשרים גישה מהירה בזמן אמת למידע המגובה. לסיום, הוא מציין בגאווה: "רשמנו כבר עשרות פטנטים בתחום אחסון המידע בענן - זה לב העניין במישור הטכנולוגי."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה