דיגיטל וטק

מטא חוסמת מעקב אחרי הסלבס: לאן החשבונות הפופולריים נעלמו?

חשבונות שעקבו אחרי טיסות פרטיות של אילון מאסק, קים קרדשיאן ועוד הושעו על ידי מטא מפלטפורמות כמו אינסטגרם ות'רדס. מה גרם להחלטה הדרמטית, ומה המשמעות למשתמשים ברשתות החברתיות?
רפאל בן זקרי | 
מטא חוסמת מעקב אחרי הסלבס (צילום shutterstock)
מטא השעתה חשבונות באינסטגרם וב-Threads שעקבו אחר הטיסות הפרטיות של ידוענים כמו אילון מאסק, מארק צוקרברג, קים קרדשיאן, ביל גייטס, ג'ף בזוס וקיילי ג'נר, כך מסר ג'ק סוויני, סטודנט מפלורידה ומפעיל החשבונות הללו. בהודעה שמסרה מטא ל-TechCrunch הבהירה החברה כי החשבונות הושעו בשל הפרת מדיניות הפרטיות של החברה, וציינה כי יש בכך "סיכון לנזק פיזי" לאותם אנשים.
קישורים לחשבונות שעוקבים אחר הטיסות של דמויות כמו נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ומושל פלורידה רון דה-סנטיס, הציגו הודעות שגיאה לפיהן "העמוד הוסר" או שהקישור "שבור". חשבון שעוקב אחר הטיסות של טיילור סוויפט הושעה כבר ביום שישי. דובר מטא אמר בהצהרה כי "בהתאם להמלצת ועדת הפיקוח העצמאית שלנו, השבתנו את החשבונות הללו כדי למנוע סיכון פיזי לאנשים."
סוויני, שב-2022 חשבון ה-ElonJet שלו הושעה על ידי מאסק בטוויטר, הגיב על כך באומרו ש"היום מרגיש כמו ה-15 בדצמבר 2022." אף על פי שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם בחודש מאי על חוק המאפשר להסתיר את המידע על רישום מטוסים פרטיים, סוויני ציין כי עדיין ניתן לעקוב אחרי אנשים בעלי פרופיל גבוה באמצעות מידע שמספקים חובבי מעקב טיסות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה