דיגיטל וטק

אילון מאסק נתבע: איזה שימוש לא חוקי הוביל לסערה?

אילון מאסק וטסלה עומדים בפני תביעה משפטית בעקבות שימוש לא חוקי שהתרחש במהלך אירוע הצגת הרובוטקסי של החברה. מה בדיוק קרה, ומהם הפרטים שמטלטלים את טסלה ואת תעשיית ההפקה? כל הפרטים
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
אילון מאסק עומד בפני תביעה חדשה מצד חברת ההפקה Alcon Entertainment, המפיקה של הסרט "Blade Runner 2049", בעקבות שימוש לא מורשה בדימויים מתוך הסרט במהלך אירוע הרובוטקסי של טסלה. התביעה טוענת כי טסלה, אילון מאסק, ו-Warner Bros. Discovery השתמשו במנוע בינה מלאכותית ליצירת תמונות שהיו אמורות לדמות את סצנות הסרט, על אף סירוב ברור מצידה של Alcon להשתמש בדימויים המקוריים.
לפי התביעה, טסלה פנתה ל-Alcon בבקשה להשתמש בתמונות מהסרט שעות ספורות לפני האירוע, שנערך באולפני Warner Bros. בקליפורניה, אולם Alcon סירבה בתוקף. למרות הסירוב, טסלה בחרה להציג תמונות "מזויפות" שנוצרו על בסיס הסצנות המקוריות בסיוע בינה מלאכותית, בהן נראה גבר במעיל באורך מלא עומד מול עיר אפוקליפטית – סצנה המזכירה את הסרט "Blade Runner 2049".
במהלך האירוע, מאסק אף התייחס ישירות לסרט Blade Runner בעת שדיבר על דימויים עתידניים במדע בדיוני. Alcon טוענת כי טסלה ו-Warner Bros. הבינו את חוסר החוקיות של השימוש בדימויים, אך בחרו בכל זאת להמשיך במהלך, דבר שמוביל לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים.
התביעה אינה מציינת סכום פיצויים ספציפי ש-Alcon דורשת, אך היא מציינת בבירור את חוסר שביעות רצונה מהשימוש הבלתי מורשה בדימויים ומהשיתוף הפוטנציאלי בין טסלה ל-Warner Bros., שלפי Alcon, ייתכן שהתחייב לקדם את טסלה בסרטי האולפן.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה