דיגיטל וטק

אפל והשותפה המפתיעה: פרטים חדשים על פרויקט הרכב החשמלי

אפל ויצרנית הרכבים החשמליים עבדו בשיתוף פעולה על פיתוח סוללות מתקדמות לרכב החשמלי של אפל, אך הפרויקט השאפתני בוטל. מה היו החידושים שהרשימו את אפל, ומה הסיבה שהובילה לנסיגה ולבסוף לביטול?
רפאל בן זקרי | 
BYD (צילום BYD)
פרויקט הרכב החשמלי של אפל, שנודע כפרויקט "טיטאן", בוטל לפני שיצא לפועל, אך פרטים חדשים ממשיכים להתגלות. על פי דיווח חדש של בלומברג, אפל עבדה בשיתוף פעולה עם יצרנית הרכב הסינית BYD, כאשר שתי החברות חתמו על הסכם ב-2017 לפיתוח סוללות לרכב חשמלי. סוללות אלו התבססו על טכנולוגיית ליתיום-ברזל-פוספט (LFP), שנחשבת לבטוחה יותר ומציעה אוטונומיה משופרת לרכבים חשמליים.
למרות של-BYD יש רכבים חשמליים משלה, הסוללות שיוצרו במסגרת השותפות נועדו אך ורק לרכב של אפל. אפל גייסה מהנדסים מומחים בסוללות מתקדמות וניהול חום כדי לעבוד על הפרויקט, בעוד BYD סיפקה את הידע הייצור והחידושים בתחום הסוללות. אחד החידושים שהרשים במיוחד את אפל היה סוללת ה-"Blade" של BYD, הידועה בבטיחותה ובקיבולתה הגבוהה.
למרות שיתוף הפעולה המתמשך, אפל נסוגה לבסוף מהשותפות עם BYD ובחנה מערכות של חברות אחרות. המהלך הזה נבע מאתגרים שונים בניסיון לבנות רכב אוטונומי לחלוטין, כפי שרצתה החברה מלכתחילה.
הפרויקט, שעלותו מוערכת ביותר ממיליארד דולר בשנה, נחשב ליומרני במיוחד והציג בפני אפל אתגרים רבים. למרות ביטולו, אפל שקלה בתחילה למכור את הרכב החשמלי שלה בסכום של כ-120,000 דולר, תוך שיתוף פעולה עם יצרנים כמו מרצדס, פולקסווגן וטסלה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה