דיגיטל וטק

אינטל חושפת את הפנתר: מה חדש במעבד המהפכני?

באירוע Lenovo Tech World, חשפה אינטל את מעבד הדור הבא שלה, Panther Lake, שמבטיח שיפור עצום בביצועים וביעילות האנרגטית. מה המשמעות של טכנולוגיית 18A למשתמשים, ואיך זה ישפיע על חוויית המחשוב בעתיד?
רפאל בן זקרי | 
אינטל (צילום shutterstock)
במהלך אירוע Lenovo Tech World האחרון, חשף מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, את מעבד הדור הבא של החברה, Panther Lake, המיוצר בטכנולוגיית ה-18A המתקדמת של אינטל. המעבד הוצג למנכ"ל לנובו, יאנג יואנקינג, במהלך הטקס, והוכרז כחלק משיתוף הפעולה האסטרטגי בין שתי החברות. Panther Lake מהווה את הדור הבא בטכנולוגיית ה-18A, המציעה שיפור משמעותי בביצועים ובחיסכון באנרגיה, הודות לתהליך ייצור מתקדם של 1.8 ננומטר (18 אנגסטרם).
המעבד עושה שימוש בארכיטקטורת טרנזיסטור RibbonFET, המאפשרת שליטה מדויקת יותר בזרם החשמלי לשיפור יעילות האנרגיה, ובטכנולוגיית PowerVia, שמספקת חשמל דרך הצד האחורי של השבב לשיפור בניתוב האותות והפחתת צריכת האנרגיה. אינטל דיווחה כי המעבדים החדשים כבר פועלים בצורה מוצלחת ומריצים מערכות הפעלה, מה שמעיד על ההתקדמות הבשלות של טכנולוגיית ה-18A, שתושק בשנת 2025.
מעבד ה-Panther Lake צפוי לספק למשתמשים ביצועים משופרים בכל התחומים, החל ממהירות עיבוד גבוהה יותר ועד ליעילות אנרגטית מוגברת, מה שיוביל לחיי סוללה ארוכים יותר במחשבים ניידים. השימוש בטכנולוגיית ה-18A יאפשר לחברות כמו לנובו וליצרניות נוספות להציע מחשבים חזקים וקומפקטיים יותר, שמתאימים ליישומי בינה מלאכותית, עיבוד גרפי מתקדם ומשימות כבדות אחרות. עבור הלקוחות, המשמעות היא חוויית שימוש טובה יותר, עם ביצועים מתקדמים שמותאמים לצרכים עתידיים בעולם הדיגיטלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה