דיגיטל וטק

"גאווה ישראלית": אינטל חושפת לראשונה מעבדים משולבי AI

לראשונה, אינטל משלבת יכולות AI במעבדי ה-Intel Core Ultra 200S, שפותחו גם בישראל ומיועדים למחשבים שולחניים. עם ביצועים גבוהים וטכנולוגיות מתקדמות, המעבדים מציעים פתרון לגיימרים ויוצרי תוכן. איך הטכנולוגיה הישראלית מובילה את ההישג הזה?
רפאל בן זקרי | 
אינטל ובינה מלאכותית (צילום shutterstock)
אינטל הכריזה על סדרת מעבדי Intel Core Ultra 200S החדשה למחשבי PC (מחשבים שולחניים), הכוללים לראשונה יכולות בינה מלאכותית (AI). המעבדים החדשים, שפותחו בין היתר גם בישראל, כוללים את מעבד הדגל Intel Core Ultra 9 285K, עם 24 ליבות, אשר מציע את הביצועים הגבוהים ביותר ופותח כדי להתמודד עם משימות כבדות כמו גיימינג, עריכת וידאו ועבודה על יישומים מרובים במקביל.
סדרת המעבדים החדשה מציגה שיפור משמעותי בביצועים תוך שמירה על צריכת אנרגיה נמוכה. ליבות הביצועים (P-Cores), אשר פותחו בישראל, מטפלות במשימות כבדות, בעוד שליבות היעילות (E-Cores) מיועדות למשימות קלות יותר, מה שמוביל לשיפור של עד 19% בביצועי ריבוי ליבות בהשוואה לדור הקודם. המעבד Intel Core Ultra 9 285K מציג שיפור של מעל 10% בביצועים לעומת מתחריו כמו AMD Ryzen 9 5950X, ומציע פתרון אידיאלי למשתמשים כבדים.
שדרוג משמעותי נוסף הוא בתחום הגרפיקה. ארכיטקטורת Xe-LPG במעבדים החדשים משפרת את ביצועי הגרפיקה ומאפשרת עיבוד מהיר של משחקים ותוכן וידאו ברזולוציה גבוהה. המעבדים כוללים 4 ליבות גרפיות בתדר של עד 2GHz, תמיכה ב-ray tracing לשיפור תאורה וצללים מציאותיים במשחקים, וכן תמיכה ב-DirectX 12 Ultimate. המעבדים גם תומכים בקידוד AV1 לפענוח וידאו מתקדם ובפענוח HEVC (H.265) לצפייה חלקה בתכנים ברזולוציה 4K ו-8K.
אחד החידושים הבולטים בסדרת Intel Core Ultra 200S הוא שילוב מאיץ AI (NPU) לראשונה במעבדי PC. ה-NPU מציע עד 36 TOPS (טריליון פעולות בשנייה), ומאפשר ביצועים מהירים במיוחד ביישומי יצירה מבוססי בינה מלאכותית כמו עיבוד תמונות, פענוח שפה ויישומים מורכבים אחרים. אינטל מציינת שהמעבדים החדשים מציגים שיפור של 50% בביצועי AI בהשוואה למעבדים מתחרים.
מערכת האוברקלוקינג החדשה מאפשרת למשתמשים לכוונן את תדר השעון והמתח של ליבות הביצועים והיעילות בנפרד, מה שמעניק שליטה גבוהה יותר על ביצועי המחשב תוך שמירה על יעילות אנרגטית וטמפרטורות נמוכות. המערכת החדשה מאפשרת למשתמשים להפיק את המיטב מהמעבד במשחקים ותוכנות עריכה תובעניות.
המעבדים, שיהיו זמינים החל מה-24 באוקטובר ויוצעו במחירים הנעים בין $294 ל-$589, תומכים בטכנולוגיות מתקדמות כמו Thunderbolt 4, Wi-Fi 6E, ו-Bluetooth 5.3, וכן בזיכרון DDR5, אך שומרים גם על תאימות לאחור לתקנים ישנים יותר כמו DDR4 ו-PCIe Gen 4.0. המעבדים מציעים גמישות בשדרוג המערכת מבלי להחליף את כל הרכיבים הקיימים.
תומר קנריק, סגן נשיא בקבוצת המחשוב באינטל, ציין בגאווה שהמעבדים החדשים כוללים את ליבת הביצועים (P-Cores) "Lion Cove" שפותחה בישראל, יחד עם טכנולוגיות נוספות כמו Wi-Fi ו-Thunderbolt, ומדובר בגאווה ישראלית אמיתית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה