דיגיטל וטק

מי יפצה את נפגעי ההונאות? הבנקים רוצים שגם חברות הטכנולוגיה ישלמו

תיקון חקיקה שנכנס לתוקף היום בבריטניה מטיל על הבנקים לחייב נפגעי הונאות תשלום מורשה בסכום שעשוי להגיע ל-85 אלף ליש"ט. הבנקים מעוניינים שגם הפלטפורמות החברתיות יפצו את הקורבנות
שרון בירקמן | 
מטא (צילום shutterstock)
היום נכנסה לתוקפה בבריטניה חקיקה המחייבת את הבנקים לפצות נפגעים בהונאות תשלום מורשה (APP) בסכום מירבי של 85 אלף ליש"ט, אם הנפגעים הוטעו או שוכנעו למסור את כספם. הונאות APP מתבצעות כאשר פושעים מתחזים לאנשים או לעסקים ומשכנעים את הקורבנות לשלוח להם כסף.
עם עליית הונאות האונליין בשנים האחרונות, בנקים ורגולטורים כבר זמן מה מפעילים לחצים על חברות מדיה חברתית לשתף פעולה במאבק נגד הונאות. מפלגת הלייבור בבריטניה הציעה בעבר לחייב חברות טכנולוגיה לפצות את נפגעי ההונאה שמקורה בפלטפורמות שלהן, אך לא ברור אם הממשלה מתכוונת להמשיך בכיוון זה.

למעלה מעשרה מיליון מאזרחי בריטניה נפלו קורבן להונאה מאז 2021; ההפסדים מוערכים ב-16 מיליארד ליש"ט (כ-21 מיליארד דולר). ממחקר שפרסמה ענקית הפינטק והבנק הדיגיטלי רבולוט בפברואר האחרון עולה כי 60% מההונאות שדווחו לה בשנת 2023 הגיעו מפלטפורמות בבעלות מטא,  רובן הונאות השקעה. 
רבולוט האשימה את מטא שאינה עושה די כדי להילחם בהונאות וטענה שעד שלא תוטל על ענקיות הטכנולוגיה אחריות לפיצוי, לא יהיה להן תמריץ לפעול בנושא. "התעשייה זקוקה לצעדי ענק", אמר ראש תחום הפשיעה הפיננסית ברבולוט. "הפלטפורמות האלו לא נושאות באחריות לפיצוי הנפגעים [...] הקורבנות והבנקים הם שנושאים בסופו של דבר בעלויות".
ממטא נמסר ל-CNBC כי הבנקים, כולל רבולוט, צריכים לשקול לשתף איתה פעולה במסגרת תוכנית FIRE המאפשרת לבנקים קמעונאיים לשתף מידע על איומים עם ענקית המדיה החברתית כדי שתוכל להסיר חשבונות הונאה ומרמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה