דיגיטל וטק

הסטארטאפים הביטחוניים רוצים להשתחרר מהתלות בחלקים הסיניים

לא רק וושינגטון מקדמת חקיקה נגד יבוא מסין: גם סטארטאפים ביטחוניים המפתחים מערכות נשק מתקדמות, מבינים היום שהתלות בחלקים מסין עלולה לייבש אותם ברגע ומחפשים חלופות

שרון בירקמן | 
ארה"ב וסין-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
סין היא ספקית דומיננטית של סוללות, מנועים, חיישנים, חומרים נדירים ורכיבים חיוניים נוספים הנדרשים לתעשייה הביטחונית בארצות הברית. התלות הזו נתפסת היום בוושינגטון כבעיה, עם מחוקקים ואנשי ביטחון הרואים בה סיכון לאומי
הבעיה הזו מתגלגלת על דור חדש של סטארטאפים ביטחוניים המפתחים מערכות נשק מתקדמות ותלויים בסין עבור חלקים חיוניים. חברות רבות נשענות על רכיבים סיניים בשל הזמינות הגבוהה והעלות הנמוכה, אבל המשמעות היא שסין יכולה לשתק את הייצור ולייבש את החברות באמצעות חסימת אספקת הרכיבים לארצות הברית.

הצורך להימנע מרכיבים סיניים מוסיף מורכבות לתחום שנאבק למצוא לקוחות גם כך, למרות ההשקעות הגדולות בתחום. מאז 2021 הושקעו 130 מיליארד דולר בסטארטאפים ביטחוניים; מעטות מהחברות מרוויחות בפועל. אבל לבנות שרשראות אספקה חדשות הוא תהליך יקר ומורכב עבור סטארטאפים. לחברות קטנות חסרים המשאבים והידע הגיאופוליטי הדרושים ליצירת שרשראות אספקה חדשות, והן נאלצות לסמוך על מנכ"לים ומנהלי טכנולוגיה שיחפשו ספקים באופן עצמאי.
החוקים המשתנים בארצות הברית וההגבלות על ייצוא מסין מאלצים חברות לאלתר פתרונות ולנסות לנחש אילו רכיבים עלולים להפוך לבלתי זמינים. חלק מהחברות עוברות לייצר בדרום-מזרח אסיה או במקסיקו, אחרות מנסות לייצר רכיבים באמצעות הדפסה בתלת מימד.
משרד המסחר האמריקאי הגיש מוקדם יותר השבוע הצעת חוק שתאסור שימוש ברכיבי תוכנה וחומרה סיניים ברכבים חשמליים בכבישי ארצות הברית. החוק ימנע כניסת רכבים סיניים לשוק האמריקאי ויחייב יצרני רכב אמריקנים ובינלאומיים להסיר בשנים הקרובות רכיבים סיניים מכלי רכב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה