רכב

העולם מתחלק מחדש לגושים? ארה"ב אוסרת רכיבים סיניים ברכבים חשמליים

לאחר העלאות המכסים על התוצרת הסינית והחוק נגד טיקטוק, ממשל ביידן מקדם כעת חקיקה שתאסור שימוש בתוכנה וחומרה סיניות ברכבים חשמליים. המשמעות: תיאסר כניסת רכבים סיניים למדינה. האיסור עשוי לחול גם על רכיבים המיוצרים ברוסיה ומדינות עוינות נוספות
שרון בירקמן | 
ג'ו ביידן (צילום unsplash, יוטיוב/ CNBC Television)
משרד המסחר האמריקני הגיש ביום שני הצעת חוק שתאסור שימוש בתוכנה וחומרה סינית ברכבים חשמליים בכבישי ארצות הברית בשל חשש ביטחוני. הצעד ימנע למעשה כניסת רכבים סיניים לשוק האמריקאי. החוק יחייב גם יצרני רכב אמריקנים ובינלאומיים להסיר בשנים הקרובות רכיבים סיניים מכלי רכב הפועלים בארצות הברית, כן דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.
ממשל ביידן העלה חששות בנוגע לאיסוף נתונים מכלי רכב סיניים מחוברים המשמשים נהגים בארצות הברית ועל תשתיות הכבישים, וכן לגבי אפשרות של השתלטות גורמים זרים על כלי רכב המחוברים לאינטרנט ולמערכות ניווט. הבית הלבן הורה לפתוח חקירה בנושא עוד בפרבואר. הצעת החוק תאסור גם בדיקת רכבים אוטונומיים מתוצרת סין בכבישי ארצות הברית. האיסור עשוי לחול גם על רכיבים המיוצרים ברוסיה ואף על מדינות עוינות נוספות.

על פי ההצעה, האיסור על תוכנה יכנס לתוקף משנת הדגם 2027; איסור החומרה יחול החל משנת הדגם 2030 או ינואר 2029. ההצעה נפתחה להערות הציבור לשלושים יום; התקנות עשויות להיות מאושרות עד ה-20 בינואר. החוקים לא יכללו רכבי חקלאות ומכרות שאינם נוסעים בכבישים ציבוריים, רחפנים ורכבות.
המהלך הוא הסלמה נוספת ביחסי המסחר בין ארצות הברית וסין. מוקדם יותר החודש הממשל העלה בחדות את המכסים על יבוא מסין, כולל מכסים בגובה 100% על רכבים חשמליים והעלאות נוספות על סוללות לרכבים חשמליים ומינרלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה