דיגיטל וטק

רותחת: המתחרה של ChatGPT מגייסת לפי שווי של 40 מיליארד

Anthropic, שהוקמה על ידי יוצאי OpenAI, פונה לבנקים להשקעות במטרה לגייס הון לפי שווי של עד ארבעים מיליארד דולר. החברה גייסה עד כה 7.6 מיליארד דולר. הערכת השווי נחשבת גבוהה במיוחד
מערכת ice |  1
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
סטארטאפ הבינה המלאכותית אנתרופיק (Anthropic) נמצא במגעים ראשוניים לגיוס השקעות חדשות לפי שווי של עד ארבעים מיליארד דולר, כך על פי דיווח ב-The Information. זוהי הערכת שווי גבוהה במיוחד, בהתחשב בזה שהערכת השווי לפיה בוצע הגיוס האחרון עמדה על 18.4 מיליארד דולר, ולא ברור אם המשקיעים יסכימו להערכת השווי. החדשות מגיעות כשבועיים לאחר שדווח כי היריבה הגדולה OpenAI מגייסת 6.5 מיליארד דולר לפי שווי של 150 מיליארד דולר.
עד כה אנתרופיק גייסה כ-7.6 מיליארד דולר, כולל התחייבויות עתידיות. המשקיעה הגדולה ביותר היא אמזון שהשקיעה באנתרופיק פעמיים: 2.75 מיליארד דולר במרץ ו-1.25 מיליארד דולר בספטמבר 2023. לאור השותפות המתרחבת בין החברות, ייתכן שאמזון תהיה מעורבת גם בסבב החדש. השותפות בין החברות כוללת שילוב של מודלי השפה של אנתרופיק בפלטפורמת Amazon Bedrock; ייתכן שאנתרופיק תספק כוח למערכות חכמות חדשות של העוזרת הקולית אלקסה. 
אנתרופיק נוסדה בשנת 2021 על ידי יוצאי חברת OpenAI, מפתחת ChatGPT. החברה תציג בפני משקיעים בכנס טכנולוגי פרטי של מורגן סטנלי בחודש הבא בלוס אנג'לס. אף שגיוס הון באמצעות בנקים להשקעות נחשב חריג עבור סטארטאפים, מדובר במהלך מקובל כשמדובר בגיוסים מסובכים. החברה גייסה בעבר הון ממשקיעים תאגידיים ולא רק מקרנות הון סיכון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קלוד יותר טובה מchqtgpt
    קלוד 09/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חד משמעית, משלם לשני השירותים נכון לעכשיו, הפער משמעותי.
    סגור