דיגיטל וטק

גוגל מציגה: הסוף לסיסמאות ב-Chrome במחשב שלכם

גוגל ממשיכה לקדם את השימוש במפתחות גישה ומאפשרת כעת לשמור אותם במנהל הסיסמאות של כרום במחשבים. השינוי מקל על תהליך ההתחברות ומגביר את האבטחה עם טכנולוגיות כמו זיהוי טביעת אצבע, במקום בסיסמאות. האם זה הצעד הבא באבטחת המידע?
רפאל בן זקרי | 
גוגל כרום אייפון (צילום Shutterstock)
גוגל ממשיכה בקידום השימוש במפתחות גישה (passkeys), כאשר מנהל הסיסמאות של דפדפן כרום במחשבים מאפשר כעת לשמור את אותם מפתחות גישה. בעבר, ניתן היה לשמור מפתחות גישה רק במכשירי אנדרואיד, והשימוש בהם במחשב דרש לסרוק קוד QR באמצעות מכשיר אנדרואיד.
מפתח גישה הוא אמצעי אבטחה מתקדם המחליף את השימוש בסיסמאות מסורתיות בתהליך ההתחברות לשירותים מקוונים. הוא מבוסס על אמצעים מאובטחים כמו סריקת טביעת אצבע או זיהוי פנים, ומשתמש במפתח הצפנה ייחודי שנשמר במכשיר שלכם כדי לאמת את זהותכם. בניגוד לסיסמאות רגילות, מפתח הגישה אינו ניתן לשיתוף או לגניבה בקלות, מה שמגביר את רמת האבטחה ומצמצם את הסיכון לפריצות ולתקיפות פישינג.
ובכן, כעת, תהליך הכניסה למחשבים שולחניים הופך לפשוט יותר באמצעות סריקת טביעת אצבע או הזנת קוד גישה למכשיר, באמצעות האופציה לשמור מפתחות גישה במנהל הסיסמאות של גוגל בכרום עבור macOS, Windows, Linux ו-ChromeOS (בגרסת בטא), כאשר תמיכה ב-iOS באייפון צפויה גם היא בקרוב.
כאשר שומרים מפתח גישה חדש, יש להקליד קוד שחזור בן שש ספרות, המשמש לגישה למפתחות הגישה במכשירים אחרים, מה שמוסיף שכבת אבטחה נוספת ומבטיח שהמפתחות מוצפנים ולא נגישים לאף אחד.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה