דיגיטל וטק

אפל במסלול התנגשות עם האיחוד: קנסות, חקירות וטכנולוגיה שלא נמכרת

אפל מתמודדת עם קנס של 13 מיליארד אירו על חיוב מס ו-1.8 מיליארד אירו על הפרת חוקי חנות האפליקציות; הפיצ'רים החדשים של הבינה המלאכותית לא יהיו זמינים באיחוד האירופי עקב מה שבחברה מגדירים "חוסר ודאות רגולטורית"; החברה נדרשת להסתגל לכללים החדשים של ה-DMA וחוששת לחוויית המשתמש
שרון בירקמן | 
אפל-אילוסטרציה AI
אפל מתמודדת עם שורה של בעיות יקרות באיחוד האירופי. בשבוע שעבר הפסידה בערעור על חיוב מס בגובה 13 מיליארד אירו, וכעת ניצבת מול קנסות אפשריים בשל אי עמידה בדרישות חוק השווקים הדיגיטליים (DMA). במרץ 2024, נקנסה אפל ב-1.8 מיליארד אירו בשל הפרות של חוקי חנות האפליקציות, ולא פחות משלוש חקירות נוספות צפויות להוביל לקנסות נוספים. מעריצי המותג באיחוד תוהים האם יש טעם לרכוש את האייפון החדש מחוץ לאירופה – פתרון שלא יעבוד, שכן אפל הודיעה כי הפיצ'רים המבוססים על בינה מלאכותית לא יפעלו במכשירים שנמצאים בתחומי האיחוד, גם אם נקנו מחוצה לו.
בשבוע שעבר, עם השקת האייפון החדש עם פיצ'רים מבוססי בינה מלאכותית – כמו כתיבת הודעות, יצירת סרטים והזמנת מקומות במסעדות – הודיעה החברה כי הפיצ'רים הללו לא יושקו באיחוד האירופי בשל "חוסר ודאות רגולטורית", גם אם המכשיר נקנה במקום אחר.
בניגוד לענקיות טכנולוגיה אחרות, אפל הצליחה במשך שנים להימנע מהסתבכויות רגולטוריות באיחוד האירופי בזכות ויתורים מוקדמים – כמו בפשרות על חקירות בנוגע להורדות מוזיקה וספרים אלקטרוניים; כעת החברה מוצאת את עצמה בליבה של סערה, בעיקר סביב חנות האפליקציות שלה.
.
הכנסות אפל משירותים בלבד הסתכמו בכ-383 מיליארד דולר בשנת הכספים שהסתיימה בספטמבר 2023, כ-25% מההכנסות הן מאירופה. באיחוד האירופי בוחנים את הכללים שהחברה מכתיבה למפתחי אפליקציות, ואפל נלחמה, ללא הצלחה, נגד סעיף בחוק שמאפשר "התקנה צדדית" של חנויות אפליקציות אחרות במכשירים. המודל העסקי של החברה מבוסס על מכירת שירותים ועל גזירת עמלה ממפתחים שמוכרים אפליקציות דרך חנות האפליקציות שלה. בעוד אפל טוענת שהעמלה נחוצה לשמירה על אבטחה ותפקוד, מפתחים רבים רואים בה "מס" ומבקשים מהרגולטורים לצמצם את כוחה.
ה-DMA, שמטרתו לרסן את כוחן של ענקיות טכנולוגיה כמו אפל, כבר הצליח לאסור על תופעות כמו התקנת חנויות אפליקציות צדדיות במכשיריה. אפל טענה כי הצעד יפגע באבטחת האייפונים ויקל על חדירת תוכנות זדוניות, אך הרגולטורים לא השתכנעו. למרות הקשיים, אפל נאלצת להסתגל לכללי המשחק החדשים באירופה. בתחילת השנה היא הציגה תוכנית לעמידה ב-DMA, והמשיכה לבצע שינויים בתנאים שלה מול מפתחי אפליקציות. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה