דיגיטל וטק

סערה בשוק: זו ענקית המובייל ששוקלת לרכוש את אינטל

אינטל, נמצאת כיום במשבר החמור ביותר שידעה בתולדותיה. עם הפסד נקי של 1.61 מיליארד דולר, בחברה בוחנים שלל אפשרויות על מנת להוציא אותה מהבוץ. כעת, נחשף שאחת מהן היא עסקה עם המתחרה קוואלקום שמתעניינת ברכישת חלקים ממנה | כל הפרטים
מערכת ice |  1
אינטל ובינה מלאכותית (צילום shutterstock)
ענקית הטק האמריקאית אינטל, נמצאת כעת בתקופה הקשה והמטלטלת ביותר שהיא ידעה בכל 56 שנות קיומה. כשלפנייה גל קיצוצים נרחב, נראה שהצרות רק ממשיכות להצטבר. למרות שהיא קיוותה שהפיתוחים החדשים שתוציא לשוק יסייעו לה בשיפור מצבה, דווחים דווקא מעידים על תוצאות מאכזבות למוצרים החדשים שהיא פיתחה.
מנכ"ל החברה פט גלסינגר, השיק לאחרונה תוכנית שאפתנית שנועדה להחזיר את החברה לדרך המלך. במסגרתה, אינטל תבנה מפעלים חדשים ותשפר את טכנלוגית הייצור שלה. למרות זאת החברה עדיין ממשיכה לרשום הפסדים כאשר ברבעון השני של השנה היא הציגה הפסד נקי של 1.61 מיליארד דולר והתחזיות צופות שהמצב ימשך עד סוף השנה.

פט גלסינגר מנכ"ל אינטל - האם הוא יצליח להוציא את החברה מהבוץ? קרדיט: אינטל
כעת על פי פרסומים, בחברה בוחנים כל מיני אפשרויות שיוכלו לסייע לחברה לשפר את ביצועיה ולבסוף גם להוציא אותה מהמשבר. אחת מאפשרויות שעלו כוללת גם מיזוג עם חברה אחרת בשוק.
על פי דיווח של רויטרס יצרנית השבבים האמריקאית קוולאקום, המוכרת בעיקר בזכות מעבדי ה-Snapdragon ופעילותה המוצלחת בשוק המובייל, בוחנת אפשרות לרכוש חלק מחטיבת עיצוב השבבים של אינטל.
רק בשנה שעברה קוולאקום, הכריזה על כניסה מחדש לשוק המחשבים האישיים. בהמשך לכך, אחד המקורות עליהן הסתמכו ברויטרס ציין שהחברה הביע עניין ברכישה משום שבכיריה סבורים שהפעילות של אינטל בתחום עיצוב השבבים למחשבים אישיים תוכל לשרת את החברה ביצירת דריסת רגל בתחום. בנוסף, בקוואלקום הביעו עניין לרכוש את כלל חטיבות העיצוב של החברה.
בתגובה, דובר מטעם אינטל התייחס לפרסומים וטען כי קוואלקום לא פנתה לאינטל בנוגע לרכישה אפשרית ובמקביל סירב להגיב בנוגע לתוכניותיה, אך מסר לרויטרס כי": "אינטל מחויבת מאוד לעסקי המחשבים האישיים שלנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עצוב שמגזין כל כך מכובד מבייש את עצמו בכותרת כזו
    חזי מכיכר השוק בטלגר 09/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    1. קוואלקום לא מתכננת לרכוש את אינטל אלה אולי רק את חטיבת הנדסת ה PC 2. לקוואלקום אין כסף לרכוש את אינטל 3. הרגולטור לא יאשר זאת בגלל חשש לקרטל 4. ממליץ בחום רב להצטרף לכיכר השוק בטלגרם וללמוד באמת את העולם הכלכלי כפי שהוא
    סגור