דיגיטל וטק

קוואלקום נגד אפל ואינטל: קרב שבבים חדש בשוק הלפטופים

קוואלקום מסמנת את המשך כניסתה לתחום המחשבים הניידים, עם שבבים חדשים שחשפה בכנס Computex המתקיים בטאיפיי, יחד עם תמיכה צפויה במחשבי ה-AI העומדים ברף שהציבה מיקרוסופט
רפאל בן זקרי | 
Snapdragon X Elite (צילום Qualcomm)
באירוע שקיימה בתערוכת Computex בטאיפיי, חברת השבבים קוואלקום מתגאה בנוכחותה ההולכת וגדלה בשוק הלפטופים וחושפת את שבבי Snapdragon X Elite ו-X Plus החדשים שלה, המיועדים למחשבי AI, תוך הדגשת שיתוף הפעולה ההדוק עם מיקרוסופט בפיתוח מחשבי +Copilot התומכים בתכונות AI מתקדמות.
כדי לזכות בתואר Copilot+ PC, כלומר מחשב שמסוגל להריץ תכונות בינה מלאכותית מתקדמות כמו Recall השנויה במחלוקת, מיקרוסופט קבעה רף של TOPS 40, שהוא בעצם מדד לביצועי עיבוד שבבים, המוגדר כטריליון פעולות בשנה.
מנכ"ל קוואלקום כריסטיאנו אמון הציג את יתרונות מעבד ה-NPU מסוג Hexagon בשבב Snapdragon X Elite, הכולל ביצועים מובילים בתעשייה של 45 TOPS ויעילות אנרגטית גבוהה יותר בהשוואה למתחרים כמו Apple M3 ו-Intel Core Ultra 7. הוא גם הדגים את הביצועים התרמיים העדיפים של מחשבי לפטופ מבוססי Snapdragon.
קוואלקום שמה דגש על אופטימיזציית אפליקציות פופולריות כמו תוכנת עריכת הווידאו DaVinci Resolve לריצה על חומרת Snapdragon, והציגה את ה-AI Hub החדש למפתחים, המקל על תכנון אפליקציות המנצלות פונקציות AI. דוגמה לכך היא Cephable, תוכנה חדשה המאפשרת למשתמשים עם מוגבלויות לשלוט ב-Windows באמצעות תנועות פנים ופקודות קוליות.
החברה מאמינה כי Snapdragon X Elite מהווה פלטפורמת גיימינג אמיתית, עם יותר מ-1,200 משחקים העוברים כעת אופטימיזציה לריצה על Snapdragon. אמון צופה כי "אנחנו נמצאים בתחילתה של מהפכה בגיימינג עם AI".
ההכרזה של קוואלקום מגיעה ברקע הכרזה דומה של אינטל והכרזה נוספת של AMD שמכניסות את שוק המעבדים לניידים מבוססי בינה מלאכותית למרוץ מהיר וצפוף במיוחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה