דיגיטל וטק

וואטסאפ נגד טלגרם: איזו אפליקציה באמת בטוחה יותר?

התחרות בין וואטסאפ לטלגרם בתחום האבטחה והפרטיות תמיד היתה נושא חם. שתי האפליקציות מציעות הצפנה מקצה לקצה, אך הגישות שלהן שונות. מה באמת חשוב יותר – אבטחה חזקה או אנונימיות? כל הפרטים על המאבק בין שתי ענקיות המסרים, ומי באמת מגנה על המשתמשים בצורה הטובה ביותר
רפאל בן זקרי |  2
טלגרם מול וואטסאפ (צילום Ideogram)
אבטחת מידע ופרטיות הן בראש סדר העדיפויות של המשתמשים, ועיקרון שאפליקציות המסרים המיידיים חרטו על דגלן, כדי לתת צפירת הרגעה למשתמשים. מעצרו של מייסד טגלרם פאבל דורוב בצרפת בשבוע שעבר, מעלה מחדש את הסוגיה לגבי התחרות שבין טלגרם לווטסאפ, בכל מה שקשור לבטיחות האפליקציות. אז מי יותר בטוחה לשימוש?
כשמדובר בהצפנה מקצה לקצה, שתי האפליקציות, וואטסאפ וטלגרם, מציעות גישות שונות שמטרתן להגן על התקשורת של המשתמשים. בעוד שווטסאפ מציעה הצפנה מקצה לקצה כברירת מחדל, טלגרם מתמקדת באפשרות לשמור על אנונימיות המשתמשים עם כלים שמאפשרים לתקשר מבלי לחשוף מספרי טלפון.
וואטסאפ, עם יותר מ-2.24 מיליארד משתמשים חודשיים פעילים, משתמשת בפרוטוקול Signal המוכר והמוערך כדי להבטיח שכל הודעה, שיחה ותמונה מוגנים מפני גישה בלתי מורשית. לעומת זאת, טלגרם, שהושקה בשנת 2013 על ידי האחים ניקולאי ופאבל דורוב, מציעה הצפנה מקצה לקצה רק בשיחות "סודיות" (Secret Chats), בעוד שאר השיחות מוצפנות עם פרוטוקול MTProto, שנחשב לפחות מבוסס ומוכר מבחינת ביקורת קריפטוגרפית.
בין האתגרים שעמדו בפני וואטסאפ בשנים האחרונות היו פרצות אבטחה כמו המקרה המפורסם של פגסוס, שאיפשר חדירה למכשירים באמצעות ניצול חולשות בתוכנה. מנגד, טלגרם מתמודדת עם ביקורת על כך שהצפנת MTProto שלה אינה נבדקת בקפידה כמו פרוטוקול ה-Signal של ווטסאפ. עם זאת, טלגרם מציעה למשתמשים יכולת לשמור על אנונימיות ולתקשר בקבוצות ובערוצים מבלי לחשוף את זהותם, מה שהופך אותה לאופציה מועדפת עבור אלו שמחפשים פרטיות וגמישות.
בהנחה שהצרכים שלכם לא נועדו לעקוף את החוק, אם הצפנה מקצה לקצה באופן אוטומטי היא הדאגה העיקרית שלכם, וואטסאפ היא הבחירה הבטוחה יותר. אך אם אנונימיות ואפשרויות פרטיות גמישות חשובות לכם יותר, טלגרם עשויה להיות הבחירה המתאימה יותר. כל אחת מהאפליקציות מציעה יתרונות שונים, והבחירה הנכונה תלויה בצרכים האישיים של המשתמשים, כאשר כל אחת מהן גם מצהירה מפורשות את תנאי השימוש שלה והמגבלות על פעולות בלתי חוקיות, האסורות בכל אופן באפליקציות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תתקינו
    חילוני חרד 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Privacy Dashboard
    סגור
  • 1.
    אין פרטיות בשתיהן.
    א.י 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאיש מחשבים אני אומר : בשתיהן לא תקבלו פרטיות, אנונימיות, וכדומה. רק תחושה של פרטיות ואנונימיות.
    סגור