דיגיטל וטק

החלוצה שנעלמה: מה קרה לחברה שהובילה את מהפכת הסמארטפונים? | כישלון מפואר

סיפורה של חברת HTC – מפסגות החדשנות ועד לכשלים וההחלטות השגויות שדחקו אותה לשולי השוק. מה גרם לחברה שהייתה חלוצה בתחומה להתרסק, ואילו לקחים נותרו לנו מהכישלון הזה? | הסיפורים מאחורי הכישלונות המפוארים של עולם הטכנולוגיה – חלק 2
רפאל בן זקרי | 
כישלון מפואר HTC (צילום HTC)
זהו סיפור על חברה שידעה הצלחות מרשימות ואף היתה חלוצה בתחומה, אבל היום כנראה שכמעט לא מכירים אותה. בחלק השני של סדרת הכתבות "כישלון מפואר", אנו ממשיכים במסע אל העבר הלא רחוק, אל חברות ומוצרים שהיו בעבר חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, אך עם הזמן איבדו את מעמדם. הפעם נבחן את סיפורה של HTC, אחת מחלוצות יצרניות הסמארטפונים המודרניים, שהחלה את דרכה ככוח חדשני ומוביל בשוק הסמארטפונים, אך עם השנים חוותה ירידה תלולה. אז מה החברה עושה כיום?
HTC הטייוואנית נכנסה לשוק הסמארטפונים עם השקת ה-HTC Dream בשנת 2008, שהיה הסמארטפון הראשון שהריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד. לאחר מכן, ב-2010, השיקה את ה-HTC Desire, מכשיר שנחשב לאחד המכשירים הטובים והפופולריים ביותר של אותה תקופה. HTC ביססה את עצמה כחברה חדשנית עם ממשק המשתמש משלה, HTC Sense, שהציע חוויית משתמש מתקדמת ונוחה, בטח ביחס למתחרות כמו סמסונג.
בשנת 2013, בעוד שיצרניות אנדרואיד אחרות הציגו בעיקר מכשירים בעלי גוף פלסטיק, HTC היתה מהראשונות להציג אלטרנטיבה לאייפון, עם מכשיר בעל גוף מתכתי וגימור מוברש ויוקרתי. החברה השיקה את ה-HTC One, שהיווה שיא בהצלחתה של החברה. המכשיק זכה לשבחים על עיצובו היוקרתי, גופו המתכתי המלא והמסך האיכותי שלו. המכשיר זכה בתארים רבים ונחשב לאחד המובילים באותה שנה, והציב את HTC בשורה הראשונה של יצרניות הסמארטפונים.
אבל אז, בשיא ההצלחה והביקורות המפרגנות, משהו קרה. עם השקת ה-HTC One M8 בשנת 2014, החברה אמנם המשיכה לצבור ביקורות חיוביות, אך כבר היה ברור שהעניין בשוק התחיל לרדת. סמסונג ואפל המשיכו להוביל עם חדשנות במצלמות ובביצועים, בעוד HTC התקשתה להציג חידושים משמעותיים. ב-2015, עם השקת ה-HTC One M9, החברה החלה להיתקל בבעיות רציניות. המכשיר סבל מבעיות חימום יתר שנבעו משימוש במעבד Snapdragon 810 של קוואלקום, ובנוסף, המצלמה לא עמדה בסטנדרטים החדשים שהציבו המתחרות. כך, נפגע המוניטין של HTC והחלה ירידה חדה במכירות.
ב-2016, החברה ניסתה לחזור לקדמת הבמה עם השקת ה-HTC 10, מכשיר ששיפר את כל התחומים שבהם ה-M9 נכשל, כולל מצלמה משופרת, עיצוב יוקרתי וביצועים טובים יותר. אך למרות השיפור המשמעותי, השוק כבר נטה לכיוון מותגים אחרים כמו סמסונג ואפל, והחברה התקשתה לשמור על קהל לקוחות נאמן.
בשנת 2017, השיקה HTC את סדרת ה-U, שכללה את ה-HTC U11 עם טכנולוגיית "Edge Sense" החדשנית שאיפשרה למשתמשים לבצע פעולות על ידי לחיצה על קצוות המכשיר. למרות שהטכנולוגיה הייתה ייחודית, המכשירים לא הצליחו לשחזר את ההצלחה של דגמי העבר. הירידה במכירות והכישלון המסחרי של סדרת ה-U הביאו את HTC למצב כלכלי קשה. באותה שנה, החברה מכרה חלק משמעותי מהחטיבה הסלולרית שלה לגוגל תמורת 1.1 מיליארד דולר. המהלך הזה, שנעשה כדי להשיג יציבות כלכלית, סימן את סופה של HTC כיצרנית סמארטפונים מובילה.
ב-2018, כחלק מהניסיון של HTC לשמור על רלוונטיות ולמצוא נישות חדשות בשוק הטכנולוגי, השיקה החברה את ה-HTC Exodus 1 – הסמארטפון הראשון בעולם שהוקדש לניהול קריפטו. המכשיר היה מיועד בעיקר לקהילת הקריפטו והבלוקצ'יין, והציע רמת אבטחה גבוהה לניהול נכסים דיגיטליים כמו ביטקוין ואת'ריום. המכשיר כלל ארנק קריפטו מאובטח מנותק ממערכת ההפעלה הראשית, דבר שהפך אותו לפחות פגיע לפריצות. למרות החדשנות של המכשיר, והעניין הראשוני שהיווה, הוא לא זכה להצלחה מסחרית משמעותית, למרות המאמצים של החברה לכוון לשוק נישתי.
נכון לשנת 2024, HTC כבר אינה שחקנית מרכזית בשוק הסמארטפונים ומתמקדת בעיקר בתחום המציאות המדומה (VR), במיוחד עם סדרת HTC Vive, שהפכה לאחת הפלטפורמות המובילות בתחום ה-VR. למרות הנפילה בשוק הסמארטפונים, HTC ממשיכה לפעול בתחומים שונים, תוך שמירה על חדשנות, אך רחוקה מאוד מההשפעה שהייתה לה בעבר בשוק הסמארטפונים. הסיפור של HTC ממחיש את האתגרים של חברות טכנולוגיה בשמירה על רלוונטיות בשוק הדינמי של היום, ואת החשיבות של הסתגלות מהירה לשינויים ושיווק אפקטיבי לצורך הישרדות והצלחה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה