דיגיטל וטק

הכישלון המפואר והסוף מפתיע: ה-G שרצה להיות הכי בעולם הסמארטפונים

כיצד סדרת הטלפונים המבטיחה של LG, שהצליחה לרגש את השוק עם חדשנות נועזת ותכונות פורצות דרך, מצאה את עצמה כושלת ונעלמת מהמיינסטרים? סיפור עלייתה ונפילתה של סדרת ה-G, והלקחים הקשים שהשאירו חותם על תעשיית הסמארטפונים | הסיפורים מאחורי הכישלונות המפוארים של עולם הטכנולוגיה – חלק 1
רפאל בן זקרי |  1
כישלון מפואר LG G (צילום ice, LG)
בסדרת הכתבות שלהלן, נצא למסע בזמן אל העבר הלא רחוק בכלל, אל מוצרים, חברות וחידושים טכנולוגיים שהיו פעם חלק בלתי נפרד מהמיינסטרים – אך כיום הם כבר אינם, או השתנו לחלוטין עם הזמן. כל כתבה בסדרה תספר את סיפורם של המוצרים המבטיחים, החברות או המותגים הגדולים שהובילו בתחומם, אך מסיבות שונות לא הצליחו לשרוד את מבחן הזמן. ננסה להתחקות אחר הגורמים שהובילו לנפילתם, ונבחן כיצד הם השפיעו על התחומים שבהם פעלו. זהו מסע נוסטלגי המאיר את עלייתם ונפילתם של מי שהיו פעם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, מחברות ענק שקרסו, עד מוצרים מבטיחים שפשוט נעלמו מחיינו.
המוצר הראשון שפותח את הסדרה הוא סדרת הטלפונים G של LG, שהיתה ממש לא מזמן שם נרדף לחדשנות ואיכות בשוק הסמארטפונים. החל מה-G2 שהושק ב-2013 ועד ה-G5 ב-2016, LG הצליחה לבסס את עצמה כאחת מהשחקניות המרכזיות בתחום. הטלפונים של הסדרה זכו לשבחים בזכות התצוגות המתקדמות, העיצוב הייחודי והיכולת לצלם תמונות איכותיות, במיוחד כאשר המצלמות הכפולות הפכו לנפוצות יותר.
ה-G2, המכשיר הראשון בסדרה, הציע מסך גדול ואיכותי עם שוליים דקיקים, ומשך תשומת לב רבה בזכות כפתור הבית שהועבר לגב המכשיר – תכונה שלא היתה נפוצה באותה תקופה. אני זוכר שזו היתה בין הפעמים הבודדות שמישהו הסתכל על המכשיר ואמר "היי, יש פה אלטרנטיבה טובה" ביחס למכשירים אחרים שהיו נפוצים אז. ה-G3 המשיך את ההצלחה עם תצוגת Quad HD שהייתה מהראשונות בשוק, עם שלל טכנולוגיות ופיצ'רים חדשניים ומבטיחים. מבנה המכשיר, החומרים שממנו היה עשוי, נתנו תחושה של מוצר פרימיום איכותי באמת, עם ביצועים טובים בגזרת הצילום והגיימינג.
הכל היה נראה מבטיח עבור LG, ועבור סדרת הטלפונים שלה, עד השקת ה-G4 ב-2015, שהחל לסמן את סופה של ההבטחה. במכשיר הזה בחרה החברה להתמקד ביכולות הצילום עם מצלמה מתקדמת וציפוי עור ייחודי. אולם לאחר השקה מוצלחת, החלו דיווחים רבים על תקלות קריטיות במכשיר, בעיקר בעיית "bootloop" שגרמה לאתחול בלתי פוסק של המכשיר עד לכיבוי מוחלט. התקלה נבעה מבעיות בחומרה, בעיקר בחיבור לקוי בין לוח האם לרכיבי המכשיר, והיא גרמה לאכזבה רבה בקרב המשתמשים ולפגיעה במוניטין של החברה.
LG אף עמדה בפני תביעות משפטיות בנוגע לתקלות של ה-G4, מה שתרם לירידה באמון הצרכנים. עם זאת, עם השקת ה-G5, החברה ניסתה לחדש שוב, עם עיצוב מודולרי שאיפשר החלפת רכיבים כמו סוללה ומודולי מצלמה. למרבה הצער, הפתרון לא התקבל היטב על ידי השוק. הרעיון היה נועז ומסקרן, אך הביצוע לא ענה על הציפיות, והביקורות היו מעורבות.
כך, החלה LG לאבד גובה מול מתחרות חזקות כמו סמסונג ואפל, שלא נאלצו להסתמך על מהלכים נועזים כל כך כדי לשמור על נתח השוק שלהן. אחרי השקת ה-G6 ב-2016, החברה המשיכה להשיק דגמים נוספים, אך כבר לא הצליחה לחזור למעמדה הקודם. חוסר היכולת להציע בידול משמעותי בשוק הרווי, התקלות ב-G4, והחלטות שיווקיות לא מוצלחות, הובילו לירידה במכירות ובעניין הציבורי. ב-2021, החברה הודיעה על יציאה מוחלטת מעסקי הטלפונים החכמים, מה שסימן את סוף עידן ה-G ואת סיומה של סדרה שפעם נחשבה לחדשנית ומבטיחה.
אם ניתן ללמוד משהו מהסיפור של סדרת ה-G הוא החשיבות בשמירה על איזון בין חדשנות לבין יציבות ואיכות המוצר. בעוד שחדשנות היא חיונית להצלחה בשוק התחרותי של הסמארטפונים, תקלות קריטיות כמו אלה שהופיעו ב-G4 יכולות לפגוע באופן בלתי הפיך במוניטין של חברה. בנוסף, כניסה להרפתקאות עיצוביות וטכנולוגיות שלא נבדקו היטב, כמו המודולריות של ה-G5, יכולה להרחיק לקוחות קיימים מבלי למשוך לקוחות חדשים, ולהוביל לנפילה חדה במכירות.
בשבוע הבא, אסקור את סיפורה של HTC, המתחרה הטייוואנית של האייפון, שהבטיחה להביא חוויית פרימיום למשתמשי אנדרואיד, אך כמעט נעלמה כלא היתה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היה לי בזמנו LG G3 והוא היה סמארטפון מדהים. (ל"ת)
    אריק 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור