דיגיטל וטק

המדינה רוצה להתחרות ב-Waze? זה המהלך של השר גולדקנופף

בצל שיבושי ה-GPS, המדינה הכריזה על מכrז חדש לפיתוח אפליקציית ניווט משלה, אשר בדומה ל-Waze, תכיל נקודות עניין, מוסדות, שילוט, מכווני תנועה ואפילו תכלול את שטחי הרשות הפלסטינית
מערכת ice | 
Waze
בעוד שנתיים, אפליקציית הניווט הישראלית Waze, אשר עשתה מהפכה בתחום הניווט בעולם כולו תחגוג יום הולדת 20. מאז, היא הספיקה להפוך לנפוצה בכל רחבי העולם ואפילו שגוגל תרכוש אותה תמורת 966 מיליון דולר. 
כעת, על פי מידע שפורסם על ידי תומר הדר בכלכליסט, לפי מסמכים שהופצו על ידי מרכז המיפוי שכפופה למשרד הבינוי והשיכון, נראה שמדינת ישראל רוצה לייצר אפליקציית ניווט משלה, שתכיל נקודות עניין, מוסדות, שילוט ומכווני תנועה. 
המרכז, פונה למפתחי אפליקציות על מנת לרכוש מוצר ניווט, יכיל את שטחי מדינת ישראל ואת שטחי הרשות הפלסטינאית וכפי שנכתב במסמכים: "יאפשר למשתמשים בשרת המפות הממשלתי ובאתרי אינטרנט נוספים של המרכז למיפוי ישראל לבצע שאילתות ניווט באמצעות אפליקציה מובנת באתר". 
לתוכנה המיועדת צפויים להיות כמה שימושים בהם: "למצבי חירום למציאת דרך קצרה למקום אירוע לשימוש מבצעי ומודיעיני. לעדכון, טיוב ותיוג מרחבי של בסיסי נתונים ממשלתיים המכילים כבישים, דרכים, כתובות וכו. התוכנה מיועדת לחישוב אזורי שירות על פי מרחק נסיעה/הליכה או מרחק אווירי". 
נוסף על כך האפליקציה צריכה גם להיות מסוגלת: "להצגת נתוני תנועה לאזרח במטרה לאפשר לו לחשב את הדרך הקצרה/המהירה למקום, לבצע סימולציות מסלול דרך מספר תחנות כולל חסימות צירים, חישוב מסלולי נסיעה קצרים/מהירים בבסיסי הנתונים של המרכז למיפוי ישראל (מהירות מותרת, כיווני תנועה, איסורי פנייה ועוד בכפוף לסוג הרישיון)". 
לפי נתוני המרכז שהוצע, התוכנה המיועדת צריכה לכלול שמות רחובות, מספרי בתים, סוגי כבישים, נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים ואף נתוני מעבר הולכי רגל והמועד האחרון להגשת המרכז הוא סוף חודש ספטמבר. עוד עולה מהדרישות למרכז שהשירות יהיה זמין גם במשרדים ממשלתיים וגם לציבור הרחב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה