דיגיטל וטק

שיבושים ב-WAZE ברחבי ישראל: זו התקלה שמחכה לנהגים הבוקר

שיבושי GPS נרחבים, לרבות בשימוש באפליקציית WAZE הפופולרית. התופעה המוזרה ביותר שנצפתה היא הפניית שירותי המיקום לנמל התעופה בעמאן, ירדן - טעות גיאוגרפית מרחיקת לכת שממחישה את עוצמת השיבושים
מערכת ice | 
אפליקציית waze (צילום shutterstock)
בשל מתקפת המנע של צה"ל בדרום לבנון והתגובה של חיזבאללה, תושבי מרכז הארץ מצאו את עצמם היום בסיטואציה מוכרת אך מטרידה - שיבושי GPS נרחבים, לרבות בשימוש באפליקציית WAZE הפופולרית.
תופעה זו, שהפכה לחלק בלתי נפרד מהמציאות הביטחונית בצפון מאז תחילת המלחמה, מתפשטת כעת דרומה, מאתגרת את השגרה ומעלה שאלות על ההשלכות ארוכות הטווח של הסכסוך על החיים בשגרה.

התופעה המוזרה ביותר שנצפתה היא הפניית שירותי המיקום לנמל התעופה בעמאן, ירדן - טעות גיאוגרפית מרחיקת לכת שממחישה את עוצמת השיבושים. עם זאת, התמונה אינה אחידה: בעוד חלק מהמשתמשים מדווחים על בעיות חמורות, אחרים מוצאים שהמיקום שלהם מוצג באופן תקין.
השוני בין אפליקציות שונות - כמו וולט שדורשת הזנה ידנית של כתובות, לעומת גט שפועלת כרגיל - מדגיש את המורכבות של הבעיה ואת הצורך בפתרונות מותאמים. השיבושים הללו אינם רק מטרד טכני, משירותי משלוחים ועד לתחבורה ציבורית, הסתמכות על טכנולוגיית GPS הפכה כה עמוקה, עד שהפרעות אלו מאלצות חברות ושירותים לחשוב מחדש על האופן בו הם פועלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה