דיגיטל וטק

איראן זה כאן: שיבושי ה-GPS עולים מדרגה

עד לאחרונה בעיקר תושבי הצפון התרגלו לראות באפליקציות הניווט כי הם נמצאים בביירות. אבל נראה כי בצל המתיחות הביטחונית והחשש מתגובה לחיסולים האחרונים עכשיו גם המרכז יסבול מהאמצעי שכוונתו לסכל ירי כטב"מים. ישראל נערכת לאפשרות של מלחמה מלאה 
מערכת ice | 
שיבושי GPS (צילום shutterstock)
המתיחות בישראל נמשכת. בצל הפיגוע הרצחני הבוקר בחולון וכן החשש מהסלמה ותקיפה מצד איראן, שיבושי ה-GPS, שהיו בעיקר מנת חלקם של תושבי הצפון, הגיעו עכשיו גם למרכז הארץ. היום (ראשון) דיווחו משתמשים רבים על שיבושים באפליקציות הניווט השונות שמראות, באופן מפתיע, כי המשתמש נמצא בעיר האירנית טהרן. 
מטרת השיבושים היא להשפיע על יכולות הניווט של כטב"מים שעשויים לתקוף בישראל. משתמשים באפליקציות הניווט במרכז דיווחו הבוקר כי בדרך לעבודה הם מצאו את עצמם לפתע בטהרן. פעמים רבות מערכות הניווט מראות לנו שאנחנו בשדות התעופה בביירות מכיוון שמערכות הניווט של הכט"במים אמורות להיות מצוידות במתקן שגורם להן לבצע נחיתת חירום במידה והם מתקרבים אל שדה תעופה באופן מסוכן. 
בנוסף לשיבושי ה-GPS נראה כי ישראל נערכת לתרחישי מלחמה שונים. משרד הכלכלה פרסם רשימה של "סניפי ברזל" שימשיכו את פעילותם גם במידה שתפרוץ מלחמה אינטנסיבית. הסניפים פועלים ברחבי הארץ, יפעלו על-פי הנחיות פיקוד העורף ונבחרו בשל קרבתם למרחבים מוגנים. בנוסף, קופת החולים מאוחדת הוציאה הנחיות מיוחדות עבור מטופלים הנעזרים במכונות נשימה וציינה באילו סניפים של קופת החולים יפעל גנרטור חרום במקרה של תרחיש עלטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה