בריאות

קופות החולים מתכוננות להסלמה: זה המהלך החשוב

מאוחדת הודיעה כי מטופלים הזקוקים לציוד נשימתי יוכלו להגיע למרפאות מסוימות בהן פועל גנרטור במקרה של לחימה שתפגע באספקת החשמל לישראל. גם בסופרים מתכוננים. נכון לעכשיו - הנחיות פיקוד העורף לא השתנו
מערכת ice | 
קופת חולים מאוחדת (צילום פלאש 90/ קובי גדעון)
החשש ממלחמה והסלמה מלאה נמשך. בעקבות החיסולים האחרונים וההודעות המאיימות מצד מדינות שונות, גורמים בישראל נערכים לאפשרויות שונות של לחימה אינטנסיבית בחזיתות חדשות. בין התרחישים המדאיגים הוא האפשרות לתרחיש עלטה בו ייתכן כי תופסק אספקת החשמל ורשתות התקשורת או יוכלו בהן שיבושים משמעותיים. בקופת החולים מאוחדת נערכים לתרחיש הקיצוני והוציאו הודעה חשובה לציבור. במקרה של תרחיש אפשרי של הפסקה או שיבושים באספקת החשמל שלחה הודעה למטופלים שנתמכים במערכות נשימה בה נכללו המרפאות שבהן פועל גנרטור.
המטופלים יוכלו להגיע למרפאות המפורטות ברשימה שפורסמה במידת הצורך ובמקרה של שיבושים באספקת החשמל ובהתאם להנחיות פיקוד העורף והפרטים המפורטים במודעה. במרפאה יוכלו המטופלים לתחבר אל מקומות החשמל ולהטעין את ציוד הנשימה שלהם הדורש חיבור למקור חשמל.
גם רשתות השיווק הודיעו על הערכות למצב של לחימה אינטנסיבית. רשימה של סופרים שפועלים בתור "סניפי ברזל" פורסמה ברשת. הסניפים הללו נבחרו בשל מיקומם והקרבה שלהם למרחבים מוגנים. בישראל נמצאים כ-350 סניפים המוגדרים בתור "סניפי ברזל" ברחבי הארץ. נכון לשעה זו לא שונו הנחיות פיקוד העורף ונמשכת הפעילות השגרתית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה