כסף וצרכנות

רמי לוי, שופרסל וקרפור: אלו הסופרמרקטים שייפתחו בזמן מלחמה

פורסמה רשימה של "סניפי ברזל" - חנויות מרשתות המזון הגדולות שנבחרו בקפידה להמשיך לפעול גם תחת אש. רשתות כמו רמי לוי, קרפור, שופרסל, אושר עד, יוחננוף יהיו פתוחים. רשתות כמו ויקטורי דווקא לא ברשימה וגם לא סופר אלונית
מערכת ice |  3
הרשת הזולה בישראל (צילום אילוסטרציה AI)
על רקע המתיחות הגוברת באזור והחשש מתגובה לחיסולים של בכירי חמאס וחיזבאללה, ישראל מעלה את רמת הכוננות ונערכת לכל תרחיש אפשרי. במסגרת ההיערכות, משרד הכלכלה מציג תוכנית מקיפה להבטחת אספקת מזון סדירה לאזרחים גם במקרה של מלחמה כוללת. הופצה רשימה של סופרמרקטים שניתן למצוא באתר משרד הכלכלה והוא כולל כל עיר וכל סניף שיישאר פתוח.
במרכז התוכנית עומדת רשימה של "סניפי ברזל" - חנויות מרשתות המזון הגדולות שנבחרו בקפידה להמשיך לפעול גם תחת אש. סניפים אלה מצוידים באזורים מוגנים ומערכות חשמל עצמאיות, המאפשרות להם לתפקד גם במקרה של הפסקות חשמל ממושכות. הרשתות התחייבו להגדיל את המלאים בסניפים אלה ולהבטיח צוות עובדים שיוכל להגיע לחנויות גם בעת מתקפה.

לצד ההיערכות של רשתות השיווק, המשרד הכין עשרות אלפי מארזי מזון לחלוקה מיידית עבור אזרחים שלא יוכלו לצאת מביתם. בנוסף, מונה פרויקטור מיוחד לתחום משק המזון בחירום, שתפקידו להבטיח את תקינות שרשרת האספקה גם בתרחישי קיצון. רשתות כמו רמי לוי, קרפור, שופרסל, אושר עד, יוחננוף יהיו פתוחים. רשתות כמו ויקטורי דווקא לא ברשימה וגם לא סופר אלונית.
כחלק מהמאמץ להרגיע את הציבור ולמנוע התנפלות על חנויות המזון, פרסם המשרד מפה אינטראקטיבית המציגה את מיקומם של כל "סניפי הברזל" ברחבי הארץ. המפה מאפשרת לאזרחים לאתר בקלות את הסניפים הקרובים אליהם שיישארו פתוחים בשעת חירום.
בכירים במשרד הכלכלה מדגישים כי ההיערכות המקיפה נועדה להבטיח אספקת מזון סדירה בכל תרחיש, כולל מלחמה עצימה. עם זאת, הם קוראים לציבור להימנע מאגירת מזון מיותרת ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. "אנחנו ערוכים לכל תרחיש," אמר בכיר במשרד, "והמטרה שלנו היא להבטיח שגם בעתות משבר, לאף אזרח לא יחסר מזון על שולחנו."
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קינג סטור
    נצח ישראל לא יוותר 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם קינג סטור יהיה פתוח
    סגור
  • 1.
    מה הקישור למפה????
    זאב 08/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "פרסם המשרד מפה אינטראקטיבית". למה לא לצרף כאן קישור למפה???
    סגור
  • בשביל דעת מיקום (ל"ת)
    עם ישראל חיי 08/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור